خیابان مدرسه؛ ناجی دانش‌آموزان در دوران کرونا

شهردار پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک، تصمیم گرفته است برای اطمینان خاطر از تامین ایمنی دانش‌آموزان در مسیر مدارس "خیابان‌های مدرسه" ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی پراگ در حال حاضر یک خیابان مدرسه ایجاد کرده‌اند که قرار است از هفتم تا بیست و پنجم ماه سپتامبر به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد. در این پروژه اصلی‌ترین خیابان نزدیک به مدرسه، تنها به تردد دانش‌آموزان اختصاص داده خواهد شد و هیچ وسیله حمل و نقل موتوری حق عبور از آن را ندارند. شهردار پراگ با طرح این ایده قصد دارد سال تحصیلی را با تامین ایمنی کامل برای دانش‌آموزان آغاز کند تا والدین در بحران کرونا، حداقل از رفت و آمد ایمن فرزندان خود مطمئن شوند.

"خیابان مدرسه" که تنها به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان اختصاص داده خواهد شد، در کنار تمام مزایای خود، حاوی یک پیام مهم برای شهروندان پراگ است؛ اینکه وسیله‌های ایمن‌تر و سالم‌تری برای رفت و آمد در داخل شهر وجود دارد. البته این مسیر به طور تمام وقت در اختیار دانش‌آموزان و معلمان نیست، بلکه تردد وسایل نقلیه موتوری از آن تنها به مدت نیم ساعت، یعنی از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۸ صبح ممنوع است. بنابراین، اقدام فوق نه تنها منجر به نارضایتی ساکنان اطراف مدرسه برای استفاده از وسایل حمل و نقل نخواهد شد بلکه مزایای بسیاری را نیز برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. به عنوان مثال، ساکنان منطقه می‌توانند در فضایی آرام و ایمن فرزندان خود را به صورت پیاده یا سوار بر دوچرخه و اسکوتر به مدرسه بفرستند و علاوه بر این، دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه، هوای پاک استنشاق خواهند کرد.

ایجاد خیابان‌های مدارس در کنار تمام مزایای خود، باعث افزایش فعالیت در میان دانش‌آموزان می‌شود که همین کار به حفظ تندرستی آنان کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این کودکانی که با پای پیاده یا دوچرخه و اسکوتر بدون وجود والدین خود را به مدرسه می‌رسانند، نسبت به سایرین از توانایی بیشتری برای مقابله با چالش‌هایی نظیر سوانح جاده‌ای برخوردار می‌شوند.

کد خبر 443283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.