۱۳ سند جدید در فلاورجان به نام اوقاف صادر شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سند ۱۳ موقوفه در شهرستان فلاورجان به نام اوقاف صادر شده است.

احمد آزادگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اسناد مالکیتی برای موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان دریافت شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ سند در این شهرستان ثبت شده است که البته ۱۳ سند در حوزه فلاورجان و چهار سند نیز برای ناحیه یک اوقاف اصفهان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۸۷۰ متر مساحت در این اسناد ثبت شده است، ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفات ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان، افزود: همچنین ۱۰ پرونده نیز از طریق قانون الحاق با همکاری بنیاد مسکن برای ثبت سند در دستور کار قرار دارد، همچنین ۶۰ پرونده برای دریافت سند در دستور کار قرار گرفته که به زودی پرونده آن‌ها نیز تکمیل خواهد شد.

آزادگی با اشاره به آمار پرونده‌های حقوقی اوقاف و امور خیریه فلاورجان، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ پرونده در جریان در محاکم قضائی وجود دارد و از ابتدای سال جاری نیز برای چهار پرونده به نام اداره اوقاف و امور خیریه صدور سند شده است.

وی اضافه کرد: از پرونده‌های مطرح شده در مراجع حقوقی یک مورد مربوط به شهرداری و مابقی اشخاص حقیقی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان گفت: در این زمینه موقوفه "کربلایی حسن زفره" بُعد ملی دارد و مابقی موقوفات ارزش ریالی چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک مورد وقف جدید در فلاورجان به ثبت رسیده است، ادامه داد: وقف یک باب منزل مسکونی ۲۳۴ متری در روستای کافشان برای راه اندازی حسینیه و گسترش فرهنگ، قرآن و معارف اسلامی در این روستا تنها وقف این شهرستان در سال جاری بوده است، ارزش ریالی تنها وقف جدید این شهرستان ۱۱۷ میلیون تومان برآورد شده است.

کد خبر 443275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.