شهرداری پره‌سر نیازمند نیرو و تجهیزات است

شهردار پره‌سر گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهرداری به شدت نیازمند تامین نیرو، تجهیزات و خودرو آتش‌نشانی است.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات در پره‌سر واحد آتش و خدمات ایمنی شهرداری این شهر در هنگام وقوع آتش سوزی و حوادث مختلف با تعداد دو خودرو آتش نشانی و ۱۰ نیروی آتش نشان، به تمامی شهر، بخش و روستاهای تابعه این شهرستان خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: در فصل تابستان حجم آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها و ییلاقات شهرستان پره‌سر افزایش می‌یابد و اعزام به مأموریت‌های پی در پی، باعث خستگی نیروها، فرسودگی تجهیزات و خودروهای آتش نشانی شهرداری شده است.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه در حال حاضر واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر به شدت نیازمند تامین نیرو، تجهیزات و خودرو آتش نشانی است. افزود: شهرداری در سه سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تجهیزات اطفای حریق خریداری کرده است، اما این مقدار تجهیزات جوابگوی نیازهای اولیه خدمات رسانی به شهرستان نیست.

شهابی با اشاره به اینکه شهرداری پره‌سر با دعوت از مربیان آتش نشانی و صرف هزینه، تاکنون برای آتش نشانان این شهر دو دوره آموزشی برگزار کرده است. اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی شهرداری در دو سال گذشته تا قبل از شیوع ویروس کرونا با حضور در مدارس برای دانش آموزان کلاس‌های آموزشی خدمات ایمنی برگزار کرده اند.

وی تصریح کرد: تعدادی از نیروهای واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی در آستانه بازنشستگی هستند و کمبود نیرو در این واحد به شدت احساس می‌شود.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه شهرداری پره‌سر قبلاً فاقد ساختمان آتش نشانی بود و نیروها و خودروهای آن در ساختمان شهرداری مستقر می‌شدند. افزود: با آغاز بکار شورای اسلامی دوره پنجم، احداث ساختمان آتش نشانی به متراژ ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و در حال حاضر اقدامات عمرانی آن به پایان رسیده، در ادامه با اجرای تأسیسات برق و نمای ساختمان، پکیج و پنجره‌های آن نیز نصب می‌شود.

شهابی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ پنج میلیارد ریال برای احداث ساختمان آتش نشانی هزینه شده که از این مقدار دو میلیارد از اعتبارات استانی و مابقی از منابع داخلی شهرداری بوده است. اضافه کرد: شهرداری در مرحله دوم برای ساخت آشیانه این ساختمان نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 443271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.