ارتباط بین زمان غذا خوردن و کیفیت رژیم غذایی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زمان غذا خوردن بر کیفیت مواد غذایی تأثیر می‌گذارد، به طوری که کیفیت رژیم غذایی افرادی که بیشترین کالری مورد نیاز خود را شب‌ها دریافت می‌کنند، کمتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های اخیر ثابت کرده است که گرسنگی معمولاً از یک ریتم روزانه پیروی می‌کند. مردم معمولاً پس از بیدار شدن از خواب شبانه، مختصرترین وعده غذایی را مصرف می‌کنند و گرسنگی در اواخر روز تقریباً بعد از ساعت هشت شب اوج می‌گیرد، زیرا افراد در این زمان بیشتر فعالیت‌های روزانه خود را انجام داده‌اند. مطالعات زیادی تأثیر زمان مصرف مواد غذایی بر سوخت و ساز بدن را مورد بررسی قرار داده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان دریافت انرژی شبانه و کیفیت رژیم غذایی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعاتی در مورد جزئیات غذای مصرفی و وضعیت تغدیه هزار و ۱۷۷ بزرگسال را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیدند که این افراد به طور میانگین تقریباً ۴۰ درصد مواد غذایی روزانه خود را بعد از ساعت ۶ بعدازظهر مصرف می‌کردند.

محققان به منظور بررسی دقیق‌تر، این افراد را بر اساس انرژی دریافتی به چهار گروه تقسیم کردند. افراد گروه اول بیش از ۴۸.۶ درصد مواد غذایی روزانه خود را هنگام شب مصرف می‌کردند، در حالی که این میزان برای افراد گروه چهارم کمتر از ۳۱.۴ درصد بود. محققان با انجام این آزمایش دریافتند افرادی که بیشتر مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را قبل از شب دریافت می‌کنند، تمایل دارند در طول روز کالری کمتری دریافت کنند.

علاوه بر این نتایج این مطالعه نشان داد که زمان غذا خوردن بر کیفیت مواد غذایی تأثیر می‌گذارد، به طوری که کیفیت رژیم غذایی افرادی که بیشترین کالری مورد نیاز خود را شب‌ها دریافت می‌کنند، کمتر از دیگران است.

کد خبر 443250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.