کاهش مرگ بیماران کرونایی با مصرف رقیق‌کننده‌های خون

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف داروهای رقیق کننده خون خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروهای رقیق کننده خون بر کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها اطلاعات پزشکی بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فرد مبتلا به کرونا را که در ماه‌های آوریل و مارس به پنج بیمارستان در نیویورک مراجعه کردند، مورد بررسی قرار دادند؛ ۹۰۰ نفر از این بیماران دوز کامل درمانی داروهای ضد انعقاد خون و هزار و ۹۰۰ فرد دیگر نیز دوز پایین پیشگیرنده آن‌ها را دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد میزان مرگ و میر در هر دو گروه ۵۰ درصد کمتر از افرادی بود که داروهای رقیق کننده خون مصرف نکردند. همچنین، ۳۰ درصد افرادی که از این نوع داروها استفاده کردند به دستگاه تنفس مصنوعی نیازی نداشتند. تقریباً سه درصد بیماران شرکت کننده در این مطالعه به خونریزی مبتلا شدند که یکی از عوارض جانبی مصرف داروهای رقیق کننده خون به شمار می‌رود.

علاوه بر این پژوهشگران پرونده کالبدشکافی ۲۶ بیمار فوت شده به دلیل بیماری کرونا را در یک بیمارستان بررسی کرده و متوجه شدند که ۱۱ نفر آن‌ها به بیماری ترومبو آمبولی یا لخته شدن خون در ریه‌ها، مغز و قلب مبتلا شدند که این مشکلات در بیمارستان تشخیص داده نشده بود. محققان هنوز در حال انجام آزمایشات بالینی هستند تا بهترین نوع، دوز داروهای رقیق کننده خون و مدت زمان استفاده از آن‌ها را که می‌تواند در دوران شیوع کرونا مفید باشد، مشخص کنند.

نتایج این مطالعه در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 443241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.