گردشگری و توسعه روستایی

روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ به منظور گرامیداشت نقش کلیدی‌ صنعت گردشگری در رشد شهرهای کوچک و اعتلای فرهنگ‌ها و میراث‌های ملیبا عنوان "گردشگری و توسعه روستایی" نامگذاری شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیانیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برای تعیین شعار سال آمده است:

روز ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری است که امسال با شعار "صنعت گردشگری و توسعه روستایی" نام گذاری شده است. در سال جاری این روز جهانی با تاکید بر شرایط حساس فعلی که همه کشورها دنبال بازگرداندن رونق صنعت گردشگری خود هستند با این عنوان نامگذاری شده است زیرا جوامع کوچک و روستایی هستند که این صنعت در آنها پایه‌های شغلی و اقتصادی قوی دارد.

در سال ۲۰۲۰ این وظیفه بر عهده دولت‌ه ست که به این بخش برای بازگشت صنعت گردشگری خود تلاش بیشتری کرده و رفته‌رفته اثرات مخرب پاندمی کرونا را رفع کنند. این اقدام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ملل نیز خواهد بود. این مسئله با بیانیه اخیر دبیرکل سازمان ملل در این باره نیز همسو بوده است؛ جایی که وی گفت: برای جوامع کوچک، مردم بومی و بسیاری دیگر از جمعیت‌های کوچک، گردشگری وسیله‌ای برای پیشرفت و سودآوری است.

برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، مراسم روز جهانی گردشگری در کشوری خاص از اعضای سازمان ملل برگزار نمی‌شود و به جای آن، کشورهای حوزه بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، شیلی و اروگوئه) به عنوان میزبان مشترک خواهند بود. این میزبانی مشترک در جهت تقویت روحیه همکاری و اتحاد جمعی اعطا شده؛ چیزی که به نظر سازمان جهانی گردشگری در شرایط کنونی، حیاتی است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری می‌گوید: در سراسر دنیا گردشگری به جوامع روستایی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و موقعیت‌های مالی کمک می‌کند و به ویژه جوانان و بانوان از این اتفاق سود زیادی می‌برند. این صنعت همینطور به جوامع روستایی این اجازه را می‌دهد که تاریخ فرهنگی خاص خود و سنت‌هایش را به همگان نشان دهند و برای ما حفظ این فرهنگ و سنن بسیار حیاتی است. روز جهانی گردشگری امسال، شانسی دوباره برای شناختن تأثیر گردشگری در شهرهای کوچک و توانایی آن برای ساخت آینده‌ای بهتر است.

کد خبر 443235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.