دستگاه‌های اجرایی موظف به استعلام از پرونده مدیران قبل از انتصاب شان هستند

رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

به گزارش ایمنا سید حسن رسولی در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر، در جریان بررسی طرح "نظامنامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب شهرداری تهران" و در مخالفت با پیشنهادی مبنی بر اینکه به جای «مراجع نظارتی» عبارت «هیئت تخلفات اداری» نوشته شود، گفت: با این پیشنهاد مخالفم چراکه بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

او ادامه داد: این مستند قانونی نه مختص به سازمان بازرسی شهرداری و نه هیئت رسیدگی به تخلفات است و این موضوع به لحاظ محتوایی هم در این پیشنهاد مستتر است. یعنی اصل بر اینست که همه در هیئت تخلفات پرونده دارند و باید ثابت کنند که متخلف نیستند. بنابراین بهتر است طبق همان روال عادی برخورد شود چراکه این پیشنهاد حتی اگر به هیئت تطبیق برود هم رد می‌شود.
همچنین خزانه‎دار شورا در خصوص نقش حراست در رد صلاحیت مدیران افزود: حراست مسئولیت حفاظت پرسنلی دارد و همه این احکام در پرونده پرسنل شهرداری موجود است و بهتر است که بدعت‎گذاری نکنیم.

سید حسن رسولی درباره پیشنهادی مبنی بر حذف تبصره‌های ۲ و ۳و ۴ انتخابات ذی‌حساب، گفت: انتخاب حسابرس قانونی شهرداری و تمام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و نیز انتخاب ذی‎حساب و قائم‌مقامان آن انحصاراَ در اختیارات شورا است. ذی‌حساب عامل نظارتی شورا است و حسابرس هم گزارش تفریق را ارائه می‌کند. بنابراین مرجع انتخاب شورا است.
او افزود: برای انتخاب حسابرسان تصمیم گرفته شد که حسابرسان باید از بهترین افراد و دارای رتبه مورد تایید بورس باشند که بتواند نظارت کنند.

کد خبر 443232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.