روحانی: راهی جز تقویت روابط دوستانه ایران و ترکیه وجود ندارد

رئیس جمهور با بیان اینکه مرزهای ایران وترکیه همواره مرزهای صلح و دوستی بوده است، گفت: ایران و ترکیه بعنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای همواره در معرض دشمنی‌ها و کینه توزی‌هایی بوده‌اند و راهی جز تقویت روابط دوستان برای غلبه بر این توطئه‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه طی سخنانی در ششمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد، اظهار داشت: روابط دو کشور همواره بر مبنای حسن همجواری و ارزش‌های مشترک فرهنگی و احترام متقابل و همچنین توجه به منافع مشترک دو کشور و ثبات، امنیت و صلح در منطقه بوده است.

وی افزود: مرزهای دو کشور همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و بویژه در ۷ سال گذشته تلاش دو دولت بر مبنای توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر دو کشور در منطقه بسیار حساس خاورمیانه قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ در منطقه هستند و همواره دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی نسبت به هر دو کشور وجود داشته و امروز هم وجود دارد، به همین خاطر راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر اینگونه توطئه‌ها وجود ندارد.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد توافقاتی که در این نشست مشترک با حضور هیأت‌های عالیرتبه دو کشور حاصل خواهد شد برای روابط دو جانبه مثمر ثمر و سازنده باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنانی در این نشست مجازی، جلسات شورای همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را یکی از نمادهای دوستی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: در نشست‌های قبلی و تا امروز در چارچوب این شورا تصمیمات بسیار مهمی برای توسعه روابط و همکاری‌ها اتخاذ شده است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه به صورت مجازی، اظهار داشت: برگزاری این نشست در شرایط شیوع ویروس کرونا نشان دهنده عزم و اراده دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های بیشتر است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ایران و ترکیه در حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل منطقه از نقش تعیین کننده برخوردار هستند، گفت: امروز نیز همراه با دوستان خود در ششمین نشست برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها و شتاب در اجرای توافقات قبلی تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 443220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.