آغاز به کار جدیدترین مرکز فرهنگی دانمارک در دوران کرونا

پایتخت دانمارک میزبان یکی از مجهزترین مراکز فرهنگی کشور است که ساخت و ساز آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید اما شیوع ویروس کرونا مانع از افتتاح آن شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جدیدترین مرکز فرهنگی کپنهاگ پس از ماه‌ها تأخیر ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ قرار است تا چند روز آینده درهای آن به روی عموم مردم باز شود. مرکز فرهنگی جدید که Stairway نام گرفته است توسط کارکنان بخش فرهنگی شهر اداره می‌شود و علاوه بر کاربری اصلی خود، به عنوان سالنی برای برگزاری موسیقی‌های زنده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کارکنان این مرکز فرهنگی، که یکی از مجهزترین سازه‌ها در نوع خود به شمار می‌رود، قرار بود در اوایل سال جاری فعالیت خود را آغاز کنند اما شرایط پیش‌بینی نشده کرونا بازگشایی آن را با تأخیر مواجه کرد.

مرکز فرهنگی جدید کپنهاگ از دو بخش مختلف برای تماشاگران تشکیل شده است؛ تعداد ۳۵۰ جایگاه به افراد ایستاده اختصاص داده شده و ۱۰۰ نفر نیز می‌توانند به صورت نشسته روی صندلی‌های نرم و راحت به تماشای رویدادهای در حال اجرا بپردازند. مقامات رسمی شهر اظهار کرده‌اند که Stairway مکانی بسیار مناسب برای برگزاری رویدادهای فرهنگی است و در عین حال امکان اجرای موسیقی زنده را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، قرار است برنامه‌های جالبی برای این مرکز در نظر گرفته شود که طی آن، مردم در تمام سنین می‌توانند برای نمایش استعدادهای پنهان خود به رقابت با یکدیگر بپردازند.

مقامات رسمی کپنهاک انتظارات و برنامه‌های زیادی برای مرکز فرهنگی Stairway دارند و امیدوارند پس از پایان کرونا بتوانند تمام طرح‌های خود را عملی کنند. با این حال، در دوران کرونا فعالیت در این مرکز ادامه خواهد داشت اما محدودیت‌های خاصی متوجه علاقمندان خواهد بود. به عنوان مثال، کل ساختمان ظرفیت پذیرش ۴۵۰ نفر را دارد اما در دوران کرونا این ظرفیت به یک سوم می‌رسد. علاوه بر این، افراد شرکت‌کننده در فعالیت‌های مرکز موظفند از تجهیزات ایمنی شخصی به طور کامل بهره گیرند و تا خروج از ساختمان حق برداشتن ماسک از صورت‌های خود را ندارند.

کد خبر 443209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.