محمودزاده: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: فیفا به هیچ کدام از مصوبات داخلی فدراسیون کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی وارد نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، فریبرز محمودزاده در مورد مصوبه منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل آینده و اینکه برخی مدعی‌اند این مصوبه بر خلاف قوانین فیفاست گفت: با توجه به شکایت‌ها پرونده‌های متعددی که باشگاه‌های ایرانی در فیفا در چندین سال اخیر و ادوار مختلف لیگ داشته اند و این پرونده‌ها مشکلات متعددی برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل ایجاد کرده و از سویی دیگر یکی از عوامل خدشه دار شدن وجهه فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی است. هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران که ۴ مدیرباشگاه را در عضویت خود دارد بعد از بررسی‌های کارشناسی متعدد چنین تصمیمی را گرفت. و این مصوبه بعد از بررسی مجدد به تأیید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسید.

وی افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات انضباطی و مالی باشگاه‌ها در عرصه بین المللی و سامان دادن وضعیت موجود مصوب شده است و نظیر چنین تصمیم‌هایی در دیگر کشورها و لیگ‌های مختلف اتخاذ شده است. به طور مثال در لیگ‌های مختلف اروپایی در مورد جذب بازیکنان آسیایی و اروپایی مصوبه‌های متفاوتی دارند و فدراسیون فوتبال هر کشور براساس استانداردها و شرایط خود چنین قوانینی را تصویب می‌نماید همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات جذب دروازه بان خارجی ممنوع اعلام شد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: در فوتبال کشور خودمان نیز در سال‌های گذشته برای حمایت از باشگاه‌ها و بازیکنان در لیگ یک و لیگ‌های پایین‌تر جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شد و فیفا به هیچکدام از این مصوبات کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی وارد نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست و مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مغایرتی با قوانین و مقررات فیفا ندارد.

کد خبر 443195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.