راهبران شغلی کمیته امداد اصفهان ۱۲۰ فرصت شغلی ایجاد کردند

۱۲۰ فرصت شغلی در پنج ماهه اول سال ۹۹ با استفاده از ظرفیت الگوی راهبری شغلی برای مددجویان اصفهانی ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا کیانی، با بیان اینکه ایجاد شغل بادوام و دارای درآمد مناسب از جمله اهداف مهم این نهاد است، اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از افراد تحت حمایت قادر به مدیریت کامل یک کسب و کار نیستند و امکان دارد در صورت اجرای طرح اشتغال در ایجاد درآمد با ثبات دچار مشکل شوند؛ بنابراین از دو سال پیش سبک جدیدی برای اشتغال این مددجویان توسط کمیته امداد استان در دست اجراست.

وی این سبک جدید را مبتنی بر الگوی SPV یا راهبران شغلی معرفی کرد و افزود: در این الگو راهبر شغلی در مرحله راه اندازی، تولید، بازاریابی و فروش به مجری طرح اشتغال خدماتی ارائه می‌کند.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده با این روش در سال ۹۹ تا پایان مردادماه را ۱۲۰ شغل اعلام و تصریح کرد: ۱۸ فرد، شرکت و گروه تولیدی در قالب راهبران شغلی حمایت و پشتیبانی مددجویان در این مشاغل را بر عهده دارند.

کیانی ادامه داد: پرورش قارچ، قالیبافی، صنایع دستی، تولید میوه خشک، دامداری، کشت زعفران و پرورش زالو از مهمترین زمینه‌هایی است که راهبران شغلی در حال ارائه خدمت به مددجویان هستند.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های این الگو برای اشتغال مددجویان، اظهار کرد: در مناطقی که با مشکلاتی از قبیل خشکسالی و یا فقدان زیرساخت‌های مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند، ظرفیت‌های شرکت‌ها و افراد موفق و دارای کسب و کار فعال می‌توانند در قالب راهبری شغلی به کمک مددجویان ساکن در این مناطق بیاید و زمینه اشتغال با دوام و خودکفایی آنها را فراهم کند.

کد خبر 443190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.