خانه‌های خالی از سکنه تا یک ماه دیگر شناسایی می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه سبب کاهش قیمت بازار مسکن می‌شود، گفت: با حمایت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا یک ماه آینده تمام واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی درباره جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس، گفت: موضوع سامانه املاک و اسکان در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، در گام نخست باید واحدهای مسکونی خالی شناسایی شوند و این اقدام با عملکرد خوب و مثبت وزارت راه و شهرسازی محقق شد.

وی افزود: با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه تاکنون مشخص شده که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد جز خانه‌های دوم یا بیشتر مالکان محسوب می‌شوند. از طرفی در شرایط کنونی اطلاعات ارائه شده از سوی مالکان در مرحله راستی آزمایی قرار دارد و امیدواریم با حمایت سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا یک ماه آینده تمام واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند در تعدیل و کاهش قیمت بازار مسکن نقش اساسی ایفا کند، گفت: دو فوریت طرح جهش تولید مسکن در نشست فردا- چهارشنبه- مجلس اعلام وصول خواهد شد که این طرح نیز در صورت تصویب کمک شایانی به مدیریت بازار خواهد کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید مسکن سه محور اساسی تأمین مصالح ساختمانی ارزان قیمت، تأمین اراضی رایگان و ارائه تسهیلات مناسب ساخت دارد که مدیریت هر یک از این بخش‌ها می‌تواند موجب شکوفایی در بازار تولید و ساخت و ساز مسکن شود.

همچنین البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در نشست امروز، طرح سوال ۶ نفر از نمایندگان مجلس از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ محور اغلب سوال‌ها مربوطه به مسائل استانی از جمله توسعه راه‌های روستایی و اجرای پروژه‌های راه سازی بود که وزیر راه توضیحاتی درباره آنها مطرح کرد.

وی ادامه داد: ۴ نفر از نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر راه قانع شده و دو نفر از نمایندگان از جمله رحمت الله نوروزی و جلیل رحیمی جهان آبادی از پاسخ‌های اسلامی قانع نشدند و سوال‌ها را برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع دادند.

کد خبر 443186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.