دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی حلقه واسط بین مردم و مدیریت شهری است

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه گفت: راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری، بستری مطلوب برای توسعه محلات حاشیه نشین کرمانشاه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبدالمالکی در نشستی با سازمان جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، پژوهش و اشتغال، قطعاً نقش این دستگاه خدمتگزار، نقطه قوتی برای رسیدن به اهداف عملیاتی و خدمات‌رسانی در حوزه دفاتر تسهیلگری به مردم محلات حاشیه‌نشین کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌توانند با ایجاد احساس تعلق مکانی برای مردم در این محلات و با اجرایی کردن اهداف خود از قبیل توسعه اجتماعی با هدف افزایش کیفیت و برابری اجتماعی، پایداری اجتماعی با افزایش مسئولیت پذیری و رفاه اجتماعی، ارتقای زیست پذیری و کیفیت زندگی، خدمات اجتماع محور و پاسخگویی به نیازهای عمومی و مشکلات اجتماعی و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی ویژه ایفا کنند.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ارائه گزارشی از اقدامات شده در شهرداری در زمینه برپایی کارگاه‌های توانمند سازی و ایجاد بازارهای صنایع دستی در شهر گفت: مرکز توانمندسازی محله دولت آباد به عنوان یکی از سراهای محله و با هدف مهارت آموزی در دست ایجاد است که این امر در سایر محلات نیز استمرار خواهد یافت.

وجود ۱۳ محله حاشیه‌نشین

جلیلی، معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: این دفاتر با تمام‌شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر گفت: این دفاتر همکاری خوبی با مردم محلات حاشیه نشین خواهند داشت البته در این راستا همکاری مؤثری با کارشناسان داشته‌اند.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۳ محله حاشیه نشین در کرمانشاه وجود دارد، افزود: هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیلگری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم راه‌اندازی آن بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

کد خبر 443177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.