واریز بیش از ۲۴۶۹ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پرداخت بیش از ۲۴ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال (بیش از ۲۴۶۹ میلیارد تومان) تا نیمه شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: از محل اعتبارات تبصره (۲) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده (سوخت) تا نیمه شهریور بیش از ۱۶ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال (بیش از ۱۶۶۵ میلیارد تومان) بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده که سهم شهرداری کلانشهرها از کل وصولی ۱۹۹۸ میلیارد ریال، سهم سایر شهرداری‌ها ۸,۸۲۵ میلیارد ریال و سهم دهیاری‌ها ۵,۸۲۸ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: این اعتبار، مطابق قانون به نسبت ۱۲ درصد شهرداری کلانشهرها، ۵۳ درصد سایر شهرداری‌ها و ۳۵ درصد دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: براساس بند (و) ماده (۵۸) قانون الحاق (۲)، ۲۰ درصد از منابع وصولی مفاد این بند می‌بایست برای کمک، مساعدت و خرید ماشین آلات به نسبت ۷۰ درصد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰ درصد دهیاری‌ها اختصاص یابد و در این راستا دستورالعمل‌های مربوطه تنظیم تا در سرفصل‌ها و پروژه‌های مشخص پس از معرفی از سوی استانداری‌ها اختصاص یابد.

نصرتی با بیان اینکه در این راستا به اجرای ۱۴۰۰ پروژه در شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها کمک می‌شود، عنوان کرد: تا نیمه شهریور ماه از این محل مبلغ ۴,۱۶۳ میلیارد ریال وصول شده که به شهرداری‌ها و دهیاری‌های واجد شرایط پرداخت شده است.

وی گفت: از محل سایر ردیف‌ها و طرح‌های مندرج در قانون بودجه سنواتی با پیگیری‌های به عمل آمده از سازمان برنامه و بودجه تاکنون مبلغ ۳,۸۷۹ میلیارد ریال اختصاص که این اعتبار به طرح‌های تجهیز و ساماندهی آتش نشانی شهری و روستایی، ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری (اتوبوس و واگن مترو) اختصاص یافته است که این اعتبار بر اساس مفاد توافقنامه‌های مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: علاوه بر موضوعات ذکر شده، با پیگیری‌های به عمل آمده در لایحه بودجه سال ۹۹ و متعاقباً درج در قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، هزار میلیارد تومان برای خرید نردبان آتش نشانی اختصاص یافت که مقدمات اولیه آن شامل ابلاغ اعتبار، تهیه پیش نویس موافقتنامه، …، در حال انجام است که به محض تخصیص اعتبار و فروش اوراق خزانه اسلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به خرید و توزیع بین شهرهای واجد شرایط با اولویت مراکز استان و شهرهای دارای ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام خواهد شد.

کد خبر 443174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.