هاشمی: تکمیل خطوط متروی تهران ۱۰ سال زمان می‌برد

‌رئیس شورای شهر تهران گفت: تکمیل خطوط مترو ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشد و امیدوارم با استفاده از روش TOD این فرایند در خط ۱۰ کمتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه شورا با حضور رابط شورایاران شهرداری منطقه ۲۲ کار را آغاز کرد. درباره تمام مسائل منطقه صحبت کردند و اعضا خیلی جدی سوالاتی را مطرح کرده و پیشنهاداتی را دادند و امیدوارم شهرداری به این پیشنهادات توجه کنند و شاهد پیشرفتی در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: انتخاب ذی‌حسابان را نیز در دستور کار داشتیم و از آنجایی که تایید صلاحیت افراد مطرح است و اعضا روی این مسئله حساس هستند و ما چون در انتخابات شرکت می‌کنیم و زیر سوال می‌رویم، باعث شده اعضا حساسیت بیشتری داشته باشند که نکند حقی ناحق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کلنگ‌زنی خط ۱۰ مترو و ضمانت تأمین بودجه آن تصریح کرد: کلنگ زنی خط ۱۰، تأمین منابع بر اساس شاخص‌های TOD است. این خط مبتنی بر پهنه T بوده که مبتنی بر استفاده از حمل و نقل عمومی است و به طول ۴۰ کیلومتر از مناطق برخوردار تهران عبور می‌کند.

وی گفت: احداث هر ایستگاه بیش از یک تا دو هزار میلیارد هزینه دارد و اگر بر مبنای TOD باشد شهرداری قول داده است می‌تواند هزینه خود را تأمین کند و امیدوارم این ذهنیت در شهرداری وجود داشته باشد و بتوانند با این روش هزینه خطوط دیگر را نیز تأمین کند.

هاشمی ادامه داد: تکمیل این خطوط ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشد و امیدوارم با استفاده از روش TOD این فرایند کمتر شود.

وی درخصوص پاسخ احمد توکلی مبنی بر فرستادن نماینده به شهرداری گفت: دراین باره صحبت نمی‌کنم، با ایشان صحبت کردم و خودمان قضیه را پیش می‌بریم.

کد خبر 443169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.