تاکید ذوالنوری بر لزوم ایجاد شبکه‌ مالی میان ایران و کره شمالی برای مقابله با تحریم‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا، ایجاد شبکه مالی و تهاتری بین جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مفید و به نفع دو کشور دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، هان سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

ذوالنوری، در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه مراودات اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد باشگاه اتحاد علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پیشنهاد داد و گفت: مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا از طریق باشگاه ضد تحریم باعث اتحاد کشورهای مورد غضب استکبار جهانی خواهد شد.

ذوالنوری با اشاره به بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره گفت: این عامل به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی پرداخت.

وی نسبت به حادثه اخیر سیل و طوفان در کره شمالی واکنش نشان داد و با ملت دولت و پارلمان جمهوری دموکراتیک خلق کره ابراز همدردی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها فعال‌تر شوند.

هانگ سونگ نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات سیاسی و اجتماعی دو کشور، خواستار بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط فیمابین به ویژه روابط پارلمانی برای گسترش تعاملات و تبادلات شد و گفت: سنگر ضدآمریکایی و تروریسم، حفظ رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره را فعال‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: توسعه همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کره شمالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی داشتن دشمن مشترک و رویکرد متحد را مدنظر قرار داد و یادآور شد: مسائل مختلف بین‌المللی و دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره ایجاب می‌کند تا با تعاملات و مناسبات فیمابین فعال و گسترده‌تر باشد.

هانگ سونگ او تعاملات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری هیئت‌های پارلمانی می‌تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، کمک شایانی کند.

کد خبر 443157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.