مجسمه‌های محوطه موزه هنرهای معاصر آبیاری می‌شدند!

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در مورد وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر و ایراد خسارات جدی بر مجسمه‌های ارزشمند مجموعه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدمحمود طالقانی گفت: آیت‌الله طالقانی نقش زیادی در ایجاد بسترها برای شکل‌گیری نهاد شورا در کشورمان داشت و امیدوارم اثرات یادگار و پیگیری‌های ایشان با تصمیماتی که این روزها از مجلس در مورد محدود کردن نهاد شورا شنیده می‌شود، به حاشیه نرود.

وی با اشاره به وضعیت محوطه پیرامونی موزه هنرهای معاصر، افزود: این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران و جهان است که گنجینه‌ای بسیار گران‌بها از اثرات بزرگ‌ترین هنرمندان دنیا همچون گوگَن، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی در آن نگهداری می‌شود و البته دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی هم در مورد مراقبت از این گنجینه وجود دارد که در جای خود باید پاسخی مناسب به آن داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وضعیت مجسمه‌ها و آثاری که در محوطه بیرونی این موزه قرار دارد هشدار داد و تصریح کرد: آثاری گران‌بها که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و اثر هنرمندان بزرگ جهانی است در چند دهه اخیر به دلیل آبیاری نادرست محوطه فضای سبز پارک لاله، دچار فرسایش و خوردگی شده و از مدت عمر مفید آنها کاسته شده است.

وی اضافه کرد: شیوه نادرست آبیاری در محوطه بیرونی موزه آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آنها در دنیا کمتر یافت می‌شود وارد کرده است. از شهرداری منطقه شش، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و همچنین سازمان زیباسازی می‌خواهم که هرچه سریع‌تر در شیوه و نحوه آبیاری فضای سبز محوطه بیرونی موزه تجدیدنظر کرده و روشی را برای آبیاری انتخاب کنند که خسارت بیشتری بر این آثار گران‌بها و منحصربه‌فرد هنری وارد نشود.

کد خبر 443113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.