پیشرفت ٣٩ درصدی کف‌سازی پروژه جلوخان مسجد جامع میدان علی(ع)

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: کف‌سازی پروژه جلوخان مسجد جامع میدان علی(ع) در مساحت پنج هزار مترمربع تا کنون ۳۹ درصد پیشرفت داشته است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای میدان امام علی (ع) یادگاری از دوران سلجوقی است که تا قبل از ساخت بازار ریسمان به صورت یکپارچه بوده و پس از ساخت بازار به دو بخش میدان اصلی در جنوب مجموعه و میدان جلوخان مسجد جامع در شمال بازار ریسمان تقسیم شده است.

وی تصریح کرد: هدف از کف‌سازی و ساماندهی جلوخان مسجد جامع به عنوان کانون اصلی میدان، احیای این فضاست که پس از تکمیل آن، ورودی مسجد جامع در شمال غرب این میدان آشکار می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: در این پروژه پس از اجرای همه زیرساخت‌ها و تأسیسات از سنگ هتن‌آباد جهت کف‌سازی استفاده می‌شود و با ایجاد فضای سبز به تلطیف محیط کمک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه میدان جلوخان مسجد جامع به منظور شفاف‌سازی فضای پیرامون مسجد جامع به عنوان یکی از عناصر اصلی و مهم مجموعه میدان در دستور کار قرار گرفته است.

فیض با اشاره به ایجاد موزه مرمتی میدان امام علی (ع) گفت: این پروژه تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهسازی بدنه و سقف راسته بازار بزرگ در قسمت ورودی عبدالرزاق تا سرای خیاط‌ها نیز تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری اجرای ۳۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته که ۱۷ مورد آن در دست اقدام است، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای ۳۵ پروژه سازمان نوسازی و بهسازی در سال‌جاری ۵۵۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: ساماندهی خیابان‌های نظر میانی و هاوانس، بدنه سازی اطراف تخت فولاد (خیابان فیض، دیواره بابا رکن‌الدین و خیابان مصلی)، مرمت برج کبوتر ردان، مرمت تکیه فاتح الملک، محوطه‌سازی تکیه صدیقین، مرمت خانه جوان، محوطه سازی و اجرای چهارطاقی بر محدوده پل سنگی مادی ارزنان، احیا و مرمت حمام نقاشی، مرمت و ساماندهی دیوار جنب پروژه تاریخی خان، مرمت و ساماندهی برج کبوتر پارک توحید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

کد خبر 443093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.