بازگشایی حمل و نقل عمومی بر اساس دستورات ستاد کرونا/کاهش شدید درآمدهای شهرداری

شهردار بندرعباس گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و نیاز خانواده‌ها به استفاده از حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها بر اساس دستورات ستاد کرونای استان برای خدمات‌رسانی در شرایط کنونی هدایت می‌شوند.

عباس امینی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌هایی که به خدمات عمومی شهروندان مربوط می‌شود تابع تصمیمات ستاد کرونای استان هستیم و تا زمانی که برای راه‌اندازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی شهری مجوزهای لازم داده نشود این ناوگان بنا بر دستورات قبلی اداره می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از حمل و نقل عمومی و درخواست و نیاز شهروندان همزمان با بازگشایی مدارس گفت: چاره‌ای جز رعایت دستورات ستاد کرونا نداریم، اما به محض صدور مجوز لازم، حمل و نقل عمومی به حالت عادی باز می‌گردد.

شهردار بندرعباس با اشاره به فعالیت سرویس‌های مدارس افزود: ساماندهی سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار دارد، اما این موضوع نیز با توجه به پروتکل بهداشتی ستاد کرونا اجرایی می‌شود و شهرداری بندرعباس نیز در این زمینه نظارت کامل را خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرایط ناشی از شیوع کرونا بر حوزه درآمدی شهرداری تأثیر بسیار زیادی داشته است تا آنجا که تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد این درآمد در دوران کرونا محقق می‌شود.

امینی زاده افزود: شهرداری بندرعباس در تأمین منابع با کاهش شدید روبرو بوده که این امر بر دیگر حوزه‌ها نیز اثر داشته است.

وی تصریح کرد: اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل قرار داشتن در شرایط کرونایی متوقف شده یا به کندی پیش می‌رود، اما به دنبال فعال سازی دوباره این پروژه‌ها هستیم.

شهردار بندرعباس یادآور شد: دنبال این هستیم که در نیمه دوم شهریورماه بسیاری از پروژه‌ها را فعال سازی کرده و با استفاده از توان نیروی انسانی آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص برنامه پیش رو در بخش‌های فرهنگی و بازگرداندن شور و نشاط اجتماعی نیز گفت: شهرداری بندرعباس در راستای انجام وظایف خود در حوزه فرهنگی با استفاده از تکنولوژی برنامه فرهنگسرای مجازی را راه‌اندازی کرده است.

امینی زاده توضیح داد: در برنامه فرهنگسرا که از طریق فضای مجازی و با استفاده از اینترنت قابل دسترس است در ایام مختلف برنامه‌های زیادی را در دسترس مردم قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین گروه‌های کوچ محله‌ای در برخی از محلات برای شادی و نشاط شهروندان برنامه‌های مختلفی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنند.

کد خبر 443092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.