توانبخشی و کووید -۱۹؛ شعار روز جهانی فیزیوتراپی ۲۰۲۰

روز جهانی فیزیوتراپی فرصتی است برای شناخت تمامی اقداماتی که فیزیوتراپیست‌ها در سراسر جهان برای بهبود بیماران خود بکار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدن انسان در صورت انجام فعالیت‌های بدنی، ورزش‌های سنگین و همچنین خستگی بیش از حد دچار آسیب می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها برای جبران لطمات این آسیب به آموزش رفتار سالم، بازیابی توانایی از دست‌رفته یا بخش آسیب‌دیده بدن افراد اقدام می‌کنند.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یک شیوه درمانی است که باعث ارتقای سلامت فیزیکی و کمک به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه برای ایجاد توانایی در انجام فعالیت‌های روزانه به صورت مستقل و با استفاده از شیوه‌هایی می‌شود که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که فیزیوتراپیست‌ها آن دسته از متخصصانی هستند که بیماری‌های بدن انسان را با استفاده از روش‌های فیزیکی ارزیابی و درمان می‌کنند. تمرکز آن‌ها در درجه اول روی افرادی است که دارای اختلال عملکردی یا اختلالات مربوط به اسکلت عضلانی، عصبی، قلبی ریوی و سیستم‌های بنیادی (پوستی) هستند. این دانش با مزایایی هم‌چون کاهش یا از بین بردن درد، رفع نیاز به جراحی، بهبود وضعیت تحرک، بهبود توانایی بدنی پس از سکته مغزی، از بین بردن آسیب‌های ورزشی، بهبود تعادل، مدیریت بیماری‌های قلبی عروقی، امراض ریوی و دیابت و کمک به مدیریت سلامت زنان همراه است.

اهمیت روز جهانی فیزیوتراپی

از سال ۱۹۹۶ تاکنون، هشتم سپتامبر هر سال به‌عنوان روز جهانی فیزیوتراپی در نظر گرفته شده است که هدف آن افزایش تعهد و تلاش فیزیوتراپیست‌ها برای حفظ تناسب و سلامت فیزیکی افراد است. همچنین این روز فرصتی برای افزایش آگاهی و دانش فیزیوتراپیست‌ها در مورد نقش مهمی است که حرفه آن‌ها در حفظ سلامت، تحرک و استقلال افراد ایفا می‌کند. متخصصان علم فیزیوتراپی در سراسر دنیا با جدیتی خستگی‌ناپذیر در حال درمان آسیب‌های بدنی مختلفی هستند که به دلایل متفاوت بخشی از بدن یا اندام‌های افراد را دچار ضعف و درد و ناتوانی در عملکرد کرده است.

شعار روز جهانی فیزیوتراپی ۲۰۲۰

روز جهانی فیزوتراپی در سال جاری روی توانبخشی و کووید -۱۹ تمرکز کرده است که برای ماه‌ها و شاید سال‌های آینده همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی افراد باقی خواهد ماند. هدف از انتخاب این موضوع، ارائه خدمات فیزیوتراپی به کمک پزشکی از راه دور است. هرچند در این برهه زمانی خستگی‌ها و آسیب‌های فیزیکی ناشی از کووید -۱۹ بسیار گسترده است و بکارگرفتن ابتکارات جدید برای مقابله با آن، اقدامی طاقت‌فرسا و بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد، بیش از هر زمان دیگر احتمال مواجهه با چالش‌های سلامتی فیزیکی وجود دارد. در سال جاری فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند به ایجاد بزرگترین ابتکارات توانبخشی کووید -۱۹ برای همه پزشکان و همچنین تمامی بهبودیافتگان در سراسر جهان اقدام کنند.

کد خبر 443087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.