تولید کاغذهای ضد آب برای انتقال انرژی/آمازون فروش بذرهای خارجی را ممنوع کرد

محققان دانشگاه پردو با استفاده از یک فناوری جدید چاپ موفق به تولید کاغذهای جدیدی شده‌اند که ضدآب و تعاملی بوده و قادر به انتقال انرژی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تولید گوشی تاشویی دو طرفه، رونمایی از موبایل چرخان ال جی، تولید کاغذهای ضدآب و تعاملی و ممنوع کردن فروش بذرهای خارجی توسط آمازون را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

تولید گوشی تاشویی که از دو طرف خم می‌شود

سامسونگ بعد از عرضه گوشی تاشوی گلکسی زد فلد ۲ به دنبال عرضه گوشی تاشوی دیگری است که از هر دو طرف خم می‌شود و امکانات خاصی دارد. این گوشی می‌تواند رقیبی برای رایانه‌هایی مانند سرفیس دو محسوب شود که از دو طرف خم می‌شوند، بدون آنکه خطر آسیب دیدن آن‌ها را تهدید کند.

گوشی‌های تاشوی دیگر سامسونگ که قبلاً عرضه شده بودند، تنها از یک طرف خم می‌شوند و حداکثر مقدار خم شدن نمایشگر آن‌ها ۱۸۰ درجه و نه ۳۶۰ درجه است.

گوشی جدید احتمالاً گلکسی زد فلد اس نام خواهد گرفت و برای تقویت لولای ۳۶۰ درجه آن از مواد ویژه‌ای استفاده شده است. این گوشی منعطف دارای نمایشگر OLED خواهد بود؛ نمایشگر گوشی جدید به شکل تاشو تولید نمی‌شود، بلکه مانند نوت بوک‌های قابل تبدیل به تبلت عمل می‌کند.

پیش بینی می‌شود این گوشی به قیمتی مناسب عرضه شود و ارزان‌تر از گوشی‌های تاشوی سامسونگ موسوم به گلکسی زد فولد باشد. احتمال می‌رود با هدف کاهش قیمت در این گوشی جدید از دوربین‌های ضعیف‌تری استفاده شود.

تولید کاغذهای ضدآب و تعاملی

محققان دانشگاه پردو با استفاده از فناوری جدید چاپ موفق به تولید کاغذهای جدیدی شده‌اند که ضدآب و تعاملی بوده و قادر به انتقال انرژی است. فناوری یادشده می‌تواند صفحات کاغذ را به ابزاری همچون دستگاه پخش موسیقی، صفحه کلید، زنگ و ده‌ها محصول متنوع تبدیل کند.

صفحات کاغذی تعاملی مذکور با دریافت انرژی از منابع گوناگون محیطی می‌توانند بدون نیاز به اتصال به برق به فعالیت ادامه دهند. کاغذهای جدید در برابر نفوذ روغن، گرد و خاک نیز مقاوم هستند؛ بدین منظور پوششی از مولکول‌های گاز فلوئور به این صفحات کاغذی اضافه می‌شود.

پوشش سرتاسری مذکور بدون نگرانی از نفوذ و نشت محتوای یک صفحه به صفحات دیگر، افزودن سطوح نازک و متعدد بیشتری را به کاغذهای جدید ممکن می‌کند.

امکان افزودن حسگرهای ظریف به هر یک از این لایه‌ها وجود دارد که با فشار دست کاربر فرامین مختلفی را دریافت و اجرا می‌کنند. همچنین فشار دست کاربر روی این صفحات می‌تواند منجر به جذب و ذخیره سازی انرژی شود که از این انرژی می‌توان برای تأمین نیروی مورد نیاز برای ارتباطات بلوتوث نیز استفاده کرد.

از این فناوری به طور آزمایشی برای تولید یک دستگاه پخش موسیقی و نیز صفحه کلیدهایی استفاده شده که قادر به انتقال بی سیم اطلاعات هستند. هزینه تولید هر یک از این صفحات کمتر از ۰.۲۵ دلار بوده و فناوری یاد شده قادر به سازگار شدن با بسیاری از چاپگرهای موجود است.

موبایل چرخان ال جی هفته آینده رونمایی می‌شود

شرکت ال جی در رویدادی که ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) به طور آنلاین برگزاری می‌شود از موبایل ال جی وینگ رونمایی می‌کند. به گفته این شرکت موبایل مذکور نخستین محصول در «پروژه اکسپلورر» است. موبایل‌های جدید ال جی برای کشف راه‌های جدید جهت استفاده از تلفن‌های هوشمند، تمرکز روی نیازهای در حال تکامل و متغیر مشتریان و به چالش کشیدن هنجارهای تثبیت شده کاربران طراحی شده‌اند.

موبایل «ال جی وینگ» یک ویژگی کلیدی و جدید دارد که تلفن‌های هوشمند فعلی فاقد آن هستند. طبق گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد ال جی وینگ، موبایلی با نمایشگر چرخان باشد. این دستگاه دارای یک نمایشگر اصلی ۶.۸ اینچی است که می‌تواند به شکل T بچرخد و یک نمایشگر ثانویه چهار اینچی نیز دارد؛ البته به نظر نمی‌رسد این دستگاه چندان ارزان باشد و به گفته یک منبع آگاه با قیمت هزار دلار عرضه خواهد شد.

آمازون فروش بذرهای خارجی را ممنوع کرد

به دنبال عرضه و فروش دانه‌های مشکوک خارجی در آمریکا و چند کشور دیگر در تابستان امسال، آمازون اعلام کرده که از تحویل و انتقال این نوع بسته‌ها خودداری می‌کند. شرکت آمازون اعلام کرده که هیچ نوع بذر و دانه خارجی را در ایالات متحده به فروش نمی‌رساند و در این زمینه تفاوتی میان بذرهای وارداتی از خارج کشور و نیز بذرهایی که در داخل آمریکا توسط غیرآمریکایی‌ها توزیع شوند، وجود ندارد.

آمازون بذرهای یادشده را مشکوک توصیف کرده و هدف از این اقدام را حفاظت از مشتریان و ارتقای تجربه آن‌ها در زمان استفاده از خدمات آمازون اعلام کرده است. مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که ده‌ها هزار نفر در این کشور بذرهای مشکوکی را در ماه‌های اخیر دریافت کرده‌اند. بخش اعظم این بذرها از بعضی کشورهای آسیایی ارسال شده‌اند. دولت آمریکا مدعی است این بذرها با هدف آسیب زدن به کشاورزی آمریکا وارد این کشور شده‌اند و حاوی علف‌های هرز مضر، بیماری‌های گیاهی و حتی آفات هستند.

مقامات کشاورزی آمریکا معتقد هستند ممکن است ارسال این بذرها در قالب نوعی کلاهبرداری انجام شده باشد. در قالب این روش کلاهبرداری، افرادی که در زمینه تجارت اینترنتی فعالیت می‌کنند برای اینکه رتبه خود را در سایت‌های مشهور تجارت الکترونیک مانند eBay و آمازون بالا ببرند، محصولات خود را به طور تصادفی برای گروهی از افراد پست می‌کنند تا ادعا کنند تقاضا برای آن محصول خاص بالا بوده و جوی کاذب برای بیشتر شدن خرید محصول مذکور ایجاد کنند.‌

کد خبر 443074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.