سعید محمد؛ مدعی تازه‌نفس انتخابات ریاست جمهوری؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری

آنچه مشخص است سعید محمد همه آنچه که اصولگرایان برای رئیس‌جمهور بعدی برمی‌شمردند داراست؛ چهره‌ای جوان و جهادی. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم او را مدیری جوان، جهادی، انقلابی و البته نظامی می‌دانند که احتمال دارد بر جای روحانی تکیه زند تا به گفته آن‌ها انتخاب او دیگر پشیمانی در بر نداشته باشد درست مثل انتخاب روحانی.

چند روزی است نام جدیدی در میان اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده است، «سعید محمداسلامی» رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیاء. فردی که البته تکرار نامش به عنوان نامزد احتمالی اصولگرایان در ۱۴۰۰ با بازخورد منفی از سوی حامیان قالیباف مواجه شده است.

چند وقتی است که گزینه نظامی بودن رئیس‌جمهور آینده در میان فعالان سیاسی مطرح شده است، آنچه شاید سفرهای شمخانی، بعد قالیباف و این روزها نیز "سعید محمد" رئیس قرارگاه خاتم به خوزستان را رنگی دیگر می‌بخشد. در این میان سعید محمد اسلامی چهره کمتر شناخته‌ای شده است که این روزها نامش به عنوان گزینه بعدی پاستور مطرح است، کسی که دهم مهرماه ۹۷ با حکم سرلشکر جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منصوب شد و انتخابش مصداق جوانگرایی در سپاه نامیده شد.

حالا در شرایطی که اصولگرایان مدام از رئیس‌جمهوری انقلابی و جوان نام می‌برند و گاه نیز چندان بی تمایل به یک رئیس‌جمهور نظامی نیستند نام او مطرح می‌شود.

قانون به نفع کاندیداهای نظامی؟

موضوع حضور نظامیان در انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع تازه‌ای نیست؛ موضوعی که طی سال‌های گذشته بارها و بارها شائبه‌اش وجود داشت. شاید جنجالی‌ترین آن در میانه دور اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی مطرح شد. زمانی که جریان اصولگرا برای مقابله با حسن روحانی و رای‌نیاوری او به دنبال یک گزینه خیلی خاص می‌گشت؛ گزینه‌ای که بتواند روحانی را شکست دهد یا باعث ایجاد نوعی رقابت غیرقابل‌پیش‌بینی شود.

این چهره نظامی اما نه گزینه‌های همیشگی که هرازگاهی سر از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری سر درمی‌آورند، بلکه چهره‌ای خاص‌تر بود. زمزمه‌های ریاست‌جمهوری سردار قاسم سلیمانی در برهه‌ای آنقدر جدی شد که کار به تکذیب از سوی سردار شهید و بیانیه‌اش رسید. هرچند موضوع حضور شهید سلیمانی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در آن برهه منتفی شد اما به نظر می‌آمد هنوز هم جریاناتی به دنبال حضور وی در ۱۴۰۰ هم بودند.

رونمایی از گزینه وزارت صمت در جلسه علنی چهارشنبه

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بر این بود دولت گزینه پیشنهادی خود برای وزارت صمت را در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس معرفی کند اما این اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت صمت را چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمالاً دولت چه کسی را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی می‌کند، گفت: دولتمردان هیچ گونه مشورتی با مجلس برای انتخاب گزینه وزارت صمت نکرده اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم دولت چه کسی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی می‌کند.

وزارت آموزش و پرورش ماسک رایگان در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار دهد

مهرداد ویس کرمی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دولت و مقامات اجرایی مشخصاً وزارت آموزش و پرورش و خانواده‌ها مسئولیت سنگینی دارند. قاعدتاً باید ستاد کرونا امکاناتی در اختیار مدارس قرار دهند تا آن‌ها بتوانند لوازم بهداشتی لازم را بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

وی توضیح داد: بر این اساس باید وزارت آموزش و پرورش حداقل یک بسته بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک را بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند تا آن‌ها مشکلی از لحاظ تأمین این اقلام نداشته باشند کما اینکه تأمین این بسته‌ها و توزیع بین همه دانش‌آموزان وظیفه وزارت آموزش و پرورش است ولی با توجه به وضعیت بودجه کشور این انتظار می‌رود که خانه‌های دارای توان مالی خودشان این اقلام را تهیه کرده و دولت فکری برای دانش‌آموزان نیازمند کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید مدارس موضوع رعایت فاصله اجتماعی را به صورت جدی مد نظر قرار دهد. مدارس نقش مهمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند. یک طرف قضیه هم خانواده‌ها هستند که باید ضمن رعایت اصول بهداشتی موارد پیشگیری و بهداشتی را به فرزندانشان آموزش دهند تا دانش‌آموزان با این آموزش‌ها و به صورت حساب‌شده در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. البته نباید آموزش‌ها باعث افزایش استرس در بین دانش‌آموزان شود که بر روی تعلیم و تربیت آن‌ها آسیب وارد کند.

وی تأکید کرد: نباید تمامی مسئولیت را بر دوش مدارس انداخت. خانواده‌ها نقش مهمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزش آن به فرزندانشان دارند. البته که مردم ما نشان داده که در موارد ضروری همراهی و همکاری می‌کنند. با سابقه‌ای که از مردم داریم امید می‌رود که از این مشکلات هم بتوانیم عبور کرده و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با اخلال مواجه نشود.

توضیحات ایرج مسجدی درباره ورود زائر به عراق در ایام اربعین

ایرج مسجدی در پاسخ به این سوال که امروز در برخی از رسانه‌ها اظهار نظری از استاندار کربلا منتشر شده مبنی بر اینکه این استان آماده پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی نیست، گفت: به نظر می‌رسد از صحبت‌های ایشان برداشت اشتباهی صورت گرفته و گویی قرار است ایشان امشب در مورد این صحبت‌ها توضیح دهد و بگویند که منظورشان چه بوده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع اربعین همان طور که پیش از این نیز اشاره شده عراق زائر خارجی برای اربعین به خاطر شرایط کرونا نمی‌پذیرد، گفت: این موضوع کاملاً روشن است و دولت عراق برای پذیرش زائران در ایام اربعین با توجه به شرایط کرونا و تبعات احتمالی آن آمادگی ندارد و زائر خارجی نمی‌پذیرد.

مسجدی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: مدتی مرزها بسته شده بود ولی اکنون هفته‌ای دو روز امکان رفت و آمد از مرزها وجود دارد و آن نیز برای بحث تجاری است.

وی با بیان اینکه در آینده این تردد به چهار روز در هفته افزایش پیدا می‌کند، گفت: پروازهای هوایی نیز کاملاً تعطیل شده بود ولی به تدریج این زمینه فراهم شد که یکی دو پرواز در هفته انجام می‌شود که این موضوع نیز شامل موارد خاص است و شامل زائر نیست. مثلاً شامل دانشجویانی است که فعالیت دانشگاه‌های آن‌ها آغاز شده و یا افراد بیمار، تجار، دیپلمات‌ها و یا کسانی است که در عراق مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 443044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.