۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
درخت ۵۰۰ ساله بوشهر ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پنج درخت کهنسال این استان بعنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایمنا، محمد حسین ارسطوزاده با بیان این خبر، اظهار کرد: این درختان کهنسال شامل درخت چش (بابل) کهنسال ریشهر قدیم یک، واقع در استان بوشهر بخش مرکزی، شهر بوشهر، محله ریشهر، نزدیک مسجد امام حسن مجتبی (ع) به شماره ۷۰۶ به عنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید؛ قدمت این درخت کهنسال ۱۵۰ الی ۲۰۰ سال است.

وی اضافه کرد: درخت کهور کهنسال امامزاده شاهزاده ابراهیم که واقع در شهرستان دشتستان، بخش مرکزی، روستای ننیزک روبروی امامزاده شاهزاده ابراهیم به شمار ثبت ۷۰۷ با قدمت ۲۰۰ الی ۲۵۰ سال است نیز، به عنوان آثار طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: درخت کنار کهنسال امزاده ضیا با قدمت ۳۰۰ الی ۳۵۰ سال واقع در شهرستان دشتستان، بخش بوشکان، دهستان بوشکان، روستای تنگ زرد به شماره ثبت ۷۰۸ از جمله دیگر درختان کهنسال استان بوشهر است که به ثبت آثار ملی رسیده است.

به گفته وی درخت کنار کهنسال امامزاده کل جبار واقع در شهرستان دشتستان، بخش بوشکان، دهستان بوشکان، روستای تنگ زرد به شماره ۷۱۰ ثبت با قدمت ۴۶۰ الی ۵۱۰ سال و درخت کنارکهنسال چهار دار واقع در شهرستان دشتستان، بخش شبانکاره، دهستان شبانکاره روستای بهر نیز با قدمت ۲۸۰ الی ۳۳۰ سال به شماره ۷۰۹ از جمله دیگر میراث طبیعی استان بوشهر است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسطوزاده گفت: برای اساس، این آٍثار ضمن رعایت حقوق مالکانه زیر نظارت و حمایت این وزارتخانه و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر برعهده این وزارتخانه است هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

کد خبر 443039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.