راه‌اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در این منطقه در محله قائمیه راه‌اندازی می‌شود.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی بیشتر در محلات دارای سکونتگاه‌های غیررسمی با آسیب‌های اجتماعی بیشتر ایجاد می‌شود تا با آموزش و توانمندسازی مردم، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به عنوان فرهنگسراهای محلات فعالیت خواهد کرد، افزود: سعی شده افرادی که در این دفاتر مشغول فعالیت می‌شوند در تمام رشته‌ها از جمله مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناس اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی و کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه شهری خواهند بود تا قادر به پیگیری مسائل اجتماعی مردم باشند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: افراد شاغل در دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با برگزاری جلسات مختلف با مردم و برقراری ارتباط با آنها به موضوعات و مشکلات اجتماعی مردم ورود پیدا کرده و با بررسی راهکارها، برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهند داد تا در آینده شاهد کاهش آسیب‌ها و مشکلات شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌تواند در خصوص جلب مشارکت مردم سیاستگذاری کند، ادامه می‌دهد: تجربه نشان داده اگر از توانمندی‌ها و ظرفیت مردم بخوبی استفاده شود، بهتر می‌توان برنامه‌های در نظر گرفته شده را عملیاتی کرد.

شرفا خاطرنشان کرد: در دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی این امکان و فضا ایجاد می‌شود تا شهروندانی که به همکاری در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی علاقه‌مند هستند، یک پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط با هدف کاهش مشکلات ایجاد کند.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در محله قائمیه، گفت: این محله علی‌رغم برخورداری از امکانات خوب، مشکلاتی نیز دارد که امیدواریم در خصوص مباحث اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه بتوانیم اقداماتی را انجام داده و طرح‌هایی ارائه بدهیم تا بر اساس آن مشکلات را کاهش دهیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: تلاش این منطقه اصلاح در موضوع تسهیلگری در بافت فرسوده شهری و رفع مشکلات اجتماعی بافت فرسوده است.

کد خبر 442988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.