مطالعات طرح جامع خشک‌سالی کرمان به‌زودی انجام می‌شود

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مطالعات طرح جامع خشک‌سالی شهر کرمان به‌زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرزاد خضری در این باره اظهار کرد: مدیریت خشک‌سالی از مواردی است که مورد توجه ویژه مدیریت بحران شهرداری قرار دارد.

وی، مدیریت آب مصرفی در فضای سبز را از اهداف پیش روی این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بحران کمبود آب در کرمان، قصد داریم در آبیاری فضای سبز از منابع آبی دیگری استفاده کنیم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان با بیان اینکه بخشی از فضای سبز کرمان هنوز با آب شرب آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مدیریت خشک‌سالی، استفاده از آب غیر شرب در فضای سبز است.

وی با بیان اینکه منابع آبی غیر شرب، سختی بالایی دارند، افزود: مقرر شد مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد، مطالعاتی در خصوص مقادیر، عناصر خاک و کاشت گونه‌های مقاوم به آب شور انجام دهد.

خضری ادامه داد: مطالعات طرح جامع خشک‌سالی به پیشنهاد مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان و توسط مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد انجام می‌شود و این مطالعات مرجع و منبعی معتبر برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنج‌گانه شهرداری خواهد شد.

کد خبر 442986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.