پنج خوراکی برای پاکسازی کلیه/ مبتلایان به کرونا غذای چرب نخورند

عوارض خطرناک گرسنه خوابیدن، لزوم مصرف نکردن غذاهای چرب برای مبتلایان به بیماری کرونا، معجزه خوردن روزی شش حبه سیر پخته شده، ویتامین‌های مفید برای شفاف شدن پوست و پنج خوراکی برای پاکسازی کلیه را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم شناس و متخصص تغذیه، اظهار کرد: بسیاری از افراد برای کاهش وزن، شام را از برنامه غذایی حذف می‌کنند و به امید لاغر شدن؛ خود را با سختی زیاد رو به رو می‌کنند.

شهاب اولیایی، تصریح کرد: توصیه ما این است که تعداد وعده‌های غذایی افزایش و حجم این وعده‌ها کاهش پیدا کند. در صورت رعایت موارد توصیه شده سیستم گوارش افراد دچار آسیب نخواهد شد و سیستم تنظیم کننده قند خون کار خود را به درستی انجام خواهد داد.

وی در خصوص مهم‌ترین آسیب‌های مربوط به نخوردن شام، گفت: اولین آسیب مربوط به حذف وعده شام که با تعجب مخاطبان رو به رو می‌شود، افزایش وزن است. در واقع زمانی که شما یک وعده غذایی را مثل شام حذف می‌کنید، برای وعده‌های غذایی بعدی بدن به شدت گرسنه است و باعث پرخوری و چاقی می‌شود. همچنین با توجه به گرسنگی زیاد بدن و نرسیدن مواد مغذی، بدن یک حالت تدافعی به خود می‌گیرد و متابولیسم و سوخت و ساز را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه باعث می‌شود افراد در میان مدت افزایش وزن را تجربه کنند.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه، تاکید کرد: از مضرات دیگر حذف وعده شام می‌توان به کاهش حجم عضلات اشاره کرد و زمانی که ماده مغذی در میان نباشد، رشد بدن با اختلال رو به رو می‌شود.

اولیایی، اظهار کرد: یکی از مواردی که در حذف وعده شام رخ می‌دهد، از دست دادن توده عضلات است. به ورزشکاران توصیه می‌کنیم قبل از خواب حتماً مصرف یک وعده غذایی به خصوص حاوی پروتئین را در برنامه داشته باشند. افراد عادی هم باید قبل از خواب نسبت به مصرف یک وعده غذایی اقدام کنند و از گرسنه خوابیدن به امید لاغر شدن صرف نظر کنند تا نیازهای مواد مغذی بدن تأمین شود و با اختلال رشد عضلات رو به رو نشوند.

به گفته وی، از دیگر آسیب‌های حذف وعده شام از دست دادن انرژی است که این افراد به دلیل عدم مصرف غذا در وعده شام، در وعده صبح گرسنگی زیاد را تجربه می‌کنند و با کاهش انرژی رو به رو می‌شوند. در این صورت افراد مجبور می‌شوند در مصرف وعده صبحانه زیاده روی کنند و در نتیجه باعث چاقی آن‌ها می‌شود.

ویتامین‌هایی که پوست شما را شفاف می‌کنند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف انواع ویتامین و مواد غذایی به منظور داشتن پوستی سالم و شاداب، اظهار کرد: هیچ غذای خارق العاده‌ای وجود ندارد که باعث ایجاد پوستی سالم یا شاداب شود. همیشه برای سالم بودن هر نقطه‌ای از بدن مجموعه‌ای از غذاها و مواد مغذی سالم و مفید نیاز است که پوست هم همانند بدن به این مواد احتیاج دارد.

نرگس جوزدانی، تصریح کرد: خیلی از افراد به اشتباه معتقدند که تنها استفاده از ماسک، روش‌های درمانی مانند مزوتراپی، استفاده از دستگاه‌های هایپو، نوشیدن آب، مصرف مواد غذایی کلاژن ساز به علت وابستگی آن به پوست برای داشتن پوستی شاداب و سالم مؤثر است اما واقعیت این است که هیچکدام از این موارد به تنهایی نمی‌توانند برای پوست افراد عملکردی داشته باشند و هر کدام از آن‌ها در حوزه تخصصی خود مهم هستند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن پایه رژیم غذایی درست برای وجود پوستی سالم و شاداب تأثیرگذار خواهد بود، گفت: نداشتن رژیم غذایی مناسب یا بیس و پایه درست، عدم دریافت کافی پروتئین، نبود کلاژن سازی مناسب در پوست اول به صورت ابتدایی باعث کاهش شادابی پوست و دوم اینکه باعث می‌شود تا تمام کارهای درمانی روی پوست بی تأثیر باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تأثیر ویتامین A بر داشتن پوستی سالم و شاداب، اظهار کرد: ویتامین A در شفافیت پوست و سلامت پوست نقش بسیار مهمی دارد. شاید جالب باشد که بدانیم مصرف ویتامین در کشور ما بسیار محدود است و به علت کم بودن باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای افراد شده است که در این صورت مصرف روغن ماهی، انواع ماهی‌ها، اسفناج‌ها و هویج باعث تأمین مقدار زیادی از ویتامین‌ها در بدن خواهند شد.

وی اضافه کرد: ویتامین C و E به عنوان آنتی اکسیدان‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت پوست افراد دارند. با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز ترکیب این ویتامین‌ها در پرتقال، لیمو، گریپ فروت، گوجه فرهنگی، مغزها، تخمه آفتاب گردان، روغن زیتون وجود دارد.

جوزدانی توصیه کرد: بهتر است تخمه آفتاب گردان به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی، داشتن ویتامین E کافی و اسیدهای چرب مفید، نسبت به مابقی انواع آجیل‌ها در برنامه غذایی مصرف شود زیرا می‌تواند نقش مؤثری در سلامت پوست داشته باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تأثیر مصرف روی و زینک بر داشتن پوستی سالم و شاداب تصریح کرد: مصرف روی و زینک به عنوان یک موضوع بسیار مهم در سلامت پوست افراد شناخته شده است که در مواد غذایی مانند بادام، جوانه‌ها و گوشت بوقلمون وجود دارد. باید دانست که این گوشت نسبت به مابقی گوشت‌های دیگر دارای روی و زینک بیشتری است.

مصرف غذاهای چرب برای مبتلایان به بیماری کرونا ممنوع

کارشناس مسؤول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: مصرف غذاهای چرب و فست فودها در مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که درد معده و مشکلات گوارشی دارند، ممنوع است.

مهسا شمشیر گران، افزود: اگر ناراحتی معده ناشی از مسمومیت غذایی یا مشکلات گوارشی باشد، به طور معمول پس از ۴۸ ساعت بهتر می‌شود و اگر مدت بیشتری طول بکشد، ممکن است از نشانه‌های زودرس بیماری کرونا یا عفونت باکتریایی باشد.

وی تصریح کرد: غذاهای چرب و فست فودهایی نظیر انواع همبرگر، پیتزا، سوسیس، کالباس و سیب زمینی سرخ شده باعث طولانی شدن مدت هضم شده و سفتی و انقباض روده‌ها را نیز به همراه دارد.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اثرات تحریک اعصاب، سفتی عضلات و در نهایت درد شکمی ناشی از مصرف کافئین، تصریح کرد: کافئین اثرات ادرار آور دارد که باعث می‌شود فرد در معرض کم آبی قرار دهد و در مبتلایان به کرونا ویروس که به طور عمده مشکلات تنفسی دارند، این مساله مورد توجه قرار گرفته و تأمین آب به میزان لازم و کافی انجام می‌شود.

معجزه خوردن روزی شش حبه سیر پخته شده

مصرف شش حبه سیر پخته در طول ۲۴ ساعت فواید و خواص بی نظیری برای بدن دارد و شما را در مقابل بیماری‌ها بیمه می‌کند. سیر یکی از سالم‌ترین غذاها روی کره زمین است، این ماده غذایی معجزه آسا می‌تواند بیماری‌های متنوعی را درمان کند و همچنین خواص دارویی بسیار زیادی دارد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای کاهش سطح کلسترول خون، کنترل فشار خون پایین و بالا، درمان مشکلات قلبی، تحریک جریان خون، جلوگیری از حملات قلبی استفاده می‌شود. مصرف سیر باعث کنترل کلسترول، جلوگیری از تولید هورمون آنژیو تنسین دو و ریلکس کردن رگ‌های خونی خواهد شد. ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف شش حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

در ساعت اولیه سیر در شکم هضم می‌شود و بدن را تغذیه رسانی می‌کند. بین ساعت ۲ تا ۴_ بدن شروع به تخریب سلول‌های سرطانی و رادیکال‌های آزاد آسیب دیده می‌کند. بین ساعت ۴ تا ۶ _ بدن متابولیسم خود را آغاز می‌کند و خواص مفید آن را به اجرا در می‌آورد. همچنین به دفع مایعات و چربی‌های اضافی در بدن می‌پردازد. بین ساعت ۶ و ۷_ خواص آنتی باکتریال سیر شروع به ظهور می‌کند و می‌تواند باکتری‌های موجود در بدن را از بین ببرد.

بین ساعت ۶ تا ۱۰ _ مواد مغذی آن، تأثیرات خود را بر روی سلول‌ها می‌گذارند. بین ساعت ۱۰ تا ۲۴_ اگر در این ساعات سبزیجاتی هم مصرف شود، بدن می‌تواند پاکسازی عمیقی را انجام دهد که فوایدی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت استخوان‌ها، تنظیم سطح فشار خون، طولانی کردن عمر سلول‌ها، از بین بردن خستگی، تنظیم کلسترول، جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی و جلوگیری از ورود فلزهای سنگین به بدن به همراه دارد.

پنج خوراکی برای پاکسازی کلیه

بیماری و مشکلات کلیه از مهم‌ترین و جدی ترین بیماری‌هایی است که فردی در زندگی خود ممکن است به آن دچار شود. در حالی که می‌توانید با کمک یک رژیم غذایی سالم، از کلیه‌های خود مراقبت کنید. در اینجا لیستی از خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید برای کلیه به شما معرفی می‌کنیم:

سبزیجات برگ سبز

سبزیجاتی با برگ‌های سبز رنگ حاوی ویتامین C و ویتامین K هستند و به علاوه مقادیر زیادی فیبر و فولات در خود جای داده‌اند که فشار خون را کاهش می‌دهند، قند خون را تنظیم می‌کنند و به این ترتیب به عملکرد کلیه کمک می‌کنند.

زغال اخته

میوه زغال اخته یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان عفونت‌های ادراری است. آب میوه زغال اخته نیز برای دفع سنگ کلیه و پاکسازی آن بسیار مفید است.

زردچوبه

التهاب در بدن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات کلیوی شود که با مصرف زرچوبه می‌توانید انواع التهابات را از بدن خود دفع کنید. زردچوبه حاوی کورمین است و خواص ضد التهابی زیادی دارد و برای مبارزه با سنگ‌های کلیه نیز بسیار مفید است.

سیب

روزانه یک عدد سیب می‌تواند سلامت کلی بدن شما را تأمین کند. از آنجایی که این میوه دوست داشتنی حاوی فیبر زیادی است که سموم را جذب می‌کند، همکار خوبی برای کلیه‌های شماست. سیب همچنین التهابات بدن را کاهش می‌دهد و برای دستگاه گوارش شما شگفتی ایجاد می‌کند.

سیر

کلیه‌های شما زمانی درست کار می‌کنند که با بدن خود مانند یک معبد مقدس رفتار کنید. در غیر این صورت کلیه‌های شما قربانی سموم و التهابات می‌شوند. برای اینکه بدن خود را از سموم پاک کنید، سیر بهترین گزینه است.

روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای کلیه شما، بلکه برای سلامت کلی بدن شما مفید است. روغن زیتون کاهش دهنده کلسترول است و درد ناشی از سنگ کلیه را تسکین می بخشد و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

آب لیمو

آب لیمو این توانایی را دارد که کلیه‌های شما را پاکسازی کند و جلوی تشکیل سنگ کلیه را بگیرد. آب لیمو باعث افزایش میزان سرترات می‌شود که به کلیه کمک می‌کند از تشکیل سنگ جدید جلوگیری کند.

زنجبیل

پیش از اینکه طعم زنجبیل حواس شما را پرت کند، بدانید که چه به صورت خام، چه پخته، چه به عنوان ادویه و چه روغن آن در درمان مشکلات کلیوی یک معجزه است. خوشبختانه همه این خوراکی‌های جذاب و خوشمزه به راحتی در دسترس شما قرار دارند و کافی است از آنها در رژیم غذایی خود بهره بیشتری بگیرید تا سلامتی را به کلیه‌های خود هدیه دهید.

کد خبر 442983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.