از عضویت در هیئت مدیره شرکت‌ها استعفا داده‌ام

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: من در شرکت‌های سارا و طرح مجد و شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق هیچ سهم و منفعتی ندارم و قبل از شروع فعالیت در شورای شهر از تمامی سمت‌ها در آن شرکت‌ها استعفا داده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد نوروزی، امروز (دوشنبه) در یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه من هیچ‌گاه موضوعات را به اصطلاح صفر و صد یا سیاه و سفید ندیده‌ام و همیشه در کنار نقاط قوت، نقاط ضعف را هم می‌بینم، اظهار کرد: عملکرد شهرداری در شفاف‌سازی را گر چه نسبت به وضعیت قبل دوره مدیریت شهری شورای پنجم بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم ولی بخش‌های بر زمین مانده زیادی وجود دارد که انتظار تکمیل فرآیند شفاف سازی را در این خصوص دارم.

وی افزود: نباید آرای افراد را مبنایی برای قهر و آشتی قرار دهیم و یا بگوییم اگر نظر من رأی نیاورد حتماً اشتباه شده است بلکه تمکین از خرد جمعی نشانه رشد فرد و جامعه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد تصریح کرد: گرچه منتقدان می‌دانند که من در شرکت‌های سارا و طرح مجد و شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق هیچ سهم و منفعتی ندارم و به عنوان مأمور از وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار مسئولیت شرکت شرق و عضو هیأت مدیره شرکت‌های فوق بوده‌ام و قبل از شروع فعالیت در شورای شهر از تمامی سمت‌ها در آن شرکت‌ها استعفا داده‌ام ولی باز هم از تهمت زدن کوتاهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: عملکرد شهرداری مشهد در دوره شورای پنجم برای اعضا شورا و رأی دهندگان قابل افتخار است و نباید سیاه‌نمایی شود گرچه باید انتقادات وارده را پذیرفت و برای بهبود و اصلاح کارها اقدام کرد.

نوروزی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی شهرداری تسویه حساب چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری در سال ۹۸ انجام شده و بیش از ۲۰ پروژه مشارکتی اختلافی قبلی به مبلغ مجموع حدود ۹ هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سهم الشرکه شهرداری فروخته و وصول شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری هشت مرحله فروش اوراق مشارکت به مبلغ بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد تومان انجام شده، خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه سرمایه گذاری جدید ساختمانی و غیرساختمانی به مبلغ بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تعریف شده و برای ۶ پروژه عمرانی و تجهیزاتی هم توسط معاونت اقتصادی با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان، پشتیبانی و تأمین مالی غیرنقدی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای حجم فعالیت عمرانی همزمان به اندازه اکنون وجود نداشته، ادامه داد: با اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی در سال جاری تعداد زیادی پروژه عمرانی و حمل و نقل با ایجاد پنج هزار نفر اشتغال بدون پروژه قطار شهری خط سه و چهار مانند تقاطع آزادگان، تقاطع مصلی، تقاطع ابوطالب، جداسازی آب شرب از خام، ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، ۹۰ هزار متر پیاده رو سازی در سال گذشته که حدود ۵۰ پروژه بزرگ شهری در حال اجراست.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی و تسهیل سرمایه گذاری و توجه به وضع مناطق محروم شهر، گفت: این امر از بدو تشکیل سازمان بازآفرینی و بکارگیری دفاتر تسهیلگری آغاز شده و با تصویب بسته مشوق‌های بازآفرینی برای مناطق حاشیه شهر و بسته تشویقی بازآفرینی قلعه آبکوه توسعه یافته و از نظر شورای پنجم بزرگترین پروژه‌های شهر نه پروژه چهار سطحی آزادگان و یا قطار شهری است بلکه موضوع بازآفرینی است که با نقش آفرینی مردم برای بهبود محیط زندگی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 442982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.