میزان بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به ۱۱ هزار تن می رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با کلنگ زنی سومین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی؛ میزان بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به ۱۱ هزارتن خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، مجتبی یزدانی در این باره اظهار کرد: موضوع تأسیسات بازیابی پسماند( MRF) و بهره برداری آن در ایستگاه‌های میانی از گام‌های پیشبرد طرح کاپ بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر برابر اسناد مناقصه موضوع شناسایی و انتخاب پیمانکار جهت احداث و بهره برداری از تأسیسات بازیابی پسماند( MRF)انجام شده، این سازمان با تمرکز بر این موضوع در جهت بهره برداری و شروع به کار این تأسیسات توسط پیمانکار منتخب، مقصد رسیدن به کاپ را هموار خواهد کرد.

وی افزود: روزانه ۳۰ تا ۳۲ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی به محل‌های مخصوص بازیافت این نوع از پسماند ارسال می‌شود. بخشی از این نخاله‌ها به مرکز پردازش و دفن آبعلی منتقل می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر این مرکز روزانه ۷۰۰۰ تن انواع پسماندهای ساختمانی و نخاله را بازیافت می‌کند که با تکمیل سومین کارخانه این ظرفیت به ۱۱ هزار تن روزانه خواهد رسید. امیدواریم در ادامه ظرفیت این مرکز را به بازیافت ۱۵ هزار تن نخاله و بازیافت ساختمانی برسانیم.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۲۲ هزار تن نخاله ساختمانی به این مرکز ارسال می‌شود.

یزدانی درباره افتتاح مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند که امروز به بهره برداری رسید نیز گفت: روزانه ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند تر توسط ۱۱ ایستگاه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که تمامی این ایستگاه‌ها و همچنین ماشین‌های جمع‌آوری به صورت برخط کنترل می‌شوند و همه مراحل مانیتورینگ می‌شوند.

وی تاکید کرد: مقرر شده در پایان شهریورماه پرداخت‌ها برای حوزه پسماند تنها بر اساس این مانیتورینگ‌ها انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره بهره‌برداری از پنج دستگاه خود دریافت پسماندهای خشک نیز گفت: در حوزه کاهش پسماند این دستگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد: ظرف چند روز آینده تعداد این دستگاه‌ها در سطح شهر تهران به ۲۰ دستگاه خواهد رسید.

منبع: فارس

کد خبر 442980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.