حضور دانش‌آموزان الزامی نیست/گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشته‌ایم

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که حضور دانش‌آموزان در مدارس الزام نباشد.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبر صدا و سیما، در خصوص تازه‌ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش آموزان با معلمان، اظهار کرد: هیچ یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

وی تصریح کرد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و ما توصیه آموزش حضور داریم چون در مدرسه آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان تقویت می‌شود و روند آموزش شکل بهتری می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شیوه‌نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آنها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

گزارش از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشتیم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته‌ایم ولی ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آنها مختار هستند، آموزش‌های حضوری و یا غیرحضوری را انتخاب کنند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: آمارهای تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش‌آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.

کد خبر 442970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.