طرح توزیع برق رایگان به کمیسیون انرژی رسید

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مقرر شد کمیته برق کمیسیون به ریاست آقای محمدنژاد جلسه‌ای با مسئولان وزارت نیرو برگزار کند و جزئیات نحوه تشخیص میزان مصرف گروه‌های کم صرف و پرمصرف را ارائه کرده و نحوه محاسبه تعداد مشترکین مشمول این طرح را ارائه کند.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد نحوه توزیع برق رایگان برای افراد کم مصرف اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح برق رایگان وزارت نیرو توضیح داد که مقرر شد کمیته برق کمیسیون به ریاست آقای محمدنژاد جلسه‌ای با مسئولان وزارت نیرو برگزار کند و جزئیات نحوه تشخیص میزان مصرف گروه‌های کم صرف و پرمصرف را ارائه کرده و نحوه محاسبه تعداد مشترکین مشمول این طرح را ارائه کند.

وی افزود: در ابتدای جلسه نیز بحث نحوه انتخاب مشاوران کمیسیون در دستور کار قرار گرفت که در این راستا حدود ۵۸ نفر توسط اعضای کمیسیون به عنوان مشاور برای کمیسیون معرفی شدند که رزومه آنها بررسی شد، اما با توجه به تعداد زیاد افراد مقرر شد که شاخص‌هایی برای انتخاب افراد در مرحله دوم تهیه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: شاخص‌های انتخاب مشاوران در سه بخش صلاحیت‌های عمومی، سوابق کاری و تحصیلی مرتبط با موضوعات کمیسیون تعیین شد. همچنین مقرر شد هیئت رئیسه کمیسیون انرژی بر اساس این شاخص‌ها افراد انتخاب شده را ارزیابی کرده و ۲۰ نفر را انتخاب کند تا در جلسه آینده اسامی آنها در صحن کمیسیون مطرح شود. در انتها از میان افراد انتخاب شده ۱۰ نفر طبق دستورالعمل اعلامی به هیئت رئیسه مجلس معرفی شوند و هیئت رئیسه نیز از بین آنها پنج نفر را به عنوان مشاوران کمیسیون انرژی انتخاب کند.

کد خبر 442966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.