احداث ۵۰ بوستان در مناطق و محلات کم برخوردار شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از افزوده شدن ۹۰ بوستان در این کلانشهر طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۵۰ بوستان در مناطق و محلات کم برخوردار شهر احداث شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آمارها، مساحت فضای سبز در پایان سال ۹۵، چهار هزار و ۳۶۰ هکتار بود که این میزان با تلاش همکاران حوزه معاونت خدمات شهری در حال حاضر به پنج هزار و ۶۴۱ هکتار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شاهد توسعه یک هزار و ۲۸۱ هکتاری فضای سبز در این کلانشهر هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه از کل فضای سبز موجود در شهر مشهد ۲۳ درصد در سه سال اخیر احداث شده است، افزود: تعداد کل بوستان‌های مشهد از ۵۷۵ بوستان در سال ۹۶ به ۶۶۵ بوستان در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ۹۰ بوستان در شهر مشهد بوده‌ایم که از این تعداد ۵۰ بوستان در مناطق و محلات کم برخوردار شهر احداث شده است.

یعقوبی همچنین از بهره برداری هفت بوستان در منطقه سه شهرداری خبر داد و گفت: مراحل احداث بوستان مهر مادر ۱۷ در این منطقه تا پایان آبان ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون هفت پروژه در منطقه سه به پایان رسیده که شامل بوستان دروی ۱/۶، بوستان شهرک مهرگان، بوستان خطی شهید میرزایی (صد متری)، احداث بوستان دروی هفت، بوستان خطی دروی ۵/۱ و ۵/۲، احداث بوستان نظام دوست، تجهیز بوستان بهار در حوزه بانوان است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز و احداث بوستان‌های محله‌ای و منطقه‌ای با اولویت مناطق و محلات کم برخوردار گفت: هدف مدیریت شهری مشهد حفظ و توسعه متوازن فضای سبز در تمامی نقاط شهر است و در تلاشیم با گسترش بوستان‌های شهری در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر مشهد این توازن به طور مطلوبی برقرار شود.

کد خبر 442958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.