سهم ناوگان ریلی از حمل بار به ۱۶ درصد می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ناوگان ریلی از بار در سال ۹۴ حدود هفت درصد بوده‌است، گفت: پیش بینی می‌شود این سهم تا پایان سال جاری به ۱۶ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که از بنادر ثبت شده است، باری که از راه‌آهن وارد شده است نسبت به سال گذشته بیش از ۲.۲ برابر رشد داشته است که نشان دهنده حرکت ناوگان ریلی کشور به سمت استفاده حداکثری است.

وی افزود: هر چقدر راه‌آهن بیشتر به مراکز بار متصل شود و بتواند به مراکز لجستیک برسد تا برای صاحبان بار مزیت داشته باشد می‌توانیم به هدف‌های تعریف شده برای گسترش سهم ریل از بار در جاده‌ها برسیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا سهم مسافر در ریل نسبت به سال ۹۷ شش درصد افزایش یافته بود اگر با شیوع ویروس کرونا مواجه نمی‌شدیم قطعاً این عدد بیشتر نیز می‌شد.

اسلامی افزود: در سال ۹۴ سهم ریل در بار کشور حدود هفت درصد بود اما به نظر می‌رسد این سهم تا پایان امسال به ۱۵ درصد برسد، در ایران هنوز بارهایی داریم که مسیر آن ریل ندارد اما درصد سهم ریل در بار نشان می‌دهد که حرکت به سمت تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهدافی که دولت پایه‌گذاری کرده در حرکت است.

کد خبر 442936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.