فرد هتاک به مردم مازندران محکوم شد + جزئیات ماجرا

رئیس کل دادگستری استان مازندران از صدور حکم شلاق و حبس برای فرد هتاک به مردم این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا ویدئویی طی روزهای اخیر توسط یکی از مسافران شمال کشور در فضای مجازی منتشر شد که در آن به مردم مازندران توهین می‌شد و واکنش مردم کلاردشت را به همراه داشت که پس از دستگیری فرد هتاک حکم محکومیت وی صادر شد.

ماجرای هتاکی به مردم مازندران

هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی از توهین یک فرد به اهالی کلاردشت، مازندران و شمال کشور با الفاظ زشت نشر پیدا کرد. استوری این شخص در سطح وسیعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با جریحه‌دار شدن احساسات مردم شمال ایران، بلافاصله کلیپی منتشر کرد و در آن عذرخواهی کرد و این مسئله را ناشی از درگیری خودش با یکی از دوستان شمالی خود دانست. او همچنین ادعا کرد که سهواً و به اشتباه به همه مردم شمال توهین کرده است و منظور او فقط یک شخص خاص بوده است. بستگان این شخص نیز از مردم شمال عذرخواهی کردند.

این فیلم با واکنش‌های گسترده مردم مازندران روبه‌رو شد. این جوان که به نظر می‌رسد در تعطیلی‌های مربوط به دهه اول محرم به شمال سفر کرده و با شلوارک به پیاده‌روی رفته، در لایو اینستاگرام خود با تعابیر زننده از مردم منطقه یاد می‌کند. پس از نشر فیلم عده‌ای از اهالی کلاردشت در محل تجمع کردند و شبانه به جست جو برای یافتن فرد هتاک پرداختند، حتی شایعاتی مبنی بر فرار فرد هتاک به جنگل و پنهان شدن وی منتشر شد. چند ساعت پس از این اتفاقات فیلمی از عذرخواهی اقوام فرد هتاک منتشر شد که باعث کاهش خشم مردم آن منطقه نشد و ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و مردم شمال کشور ایران خواستار پیگیری این قضیه از طریق قانون شدند.

دستگیری فرد هتاک به مردم مازندران

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در رابطه با دستگیری فرد هتاک به مردم مازندران اعلام کرد: در عرض کمتر از ۲۴ ساعت این فرد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد، و ادامه داد متهم که مردی جوان بود، تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن با ابراز پشیمانی از ویدئویی که از خود ضبط کرده بود، گفت که تصور نمی‌کرده ویدئوی او بازخورد بالایی داشته باشند و این کار را در واکنش به درگیری با چند نفر از اهالی این شهر و از روی خشم و عصبانیت انجام داده است.

حکم محکومیت فرد هتاک به مردم شمال

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: با تشکیل پرونده در حوزه قضائی مرزن‌آباد، متهم بابت تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا مجموعاً به تحمل ۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق تعزیری و مجازات تکمیلی منع اقامت و تردد در استان‌های ساحلی شمال کشور و اقامت اجباری در مناطق محروم به مدت ۲ سال نیز محکوم شد؛ با توجه به اظهار ندامت متهم، نیمی از مجازات حبس وی، به صورت مراقبتی با الزام به انجام کارگری جهت احداث مسکن ایتام و نیازمندان اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی استان با هرگونه ناهنجاری و اهانت که موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شود جدی و قاطعانه برخورد خواهد کرد و در این مسیر هیچ گونه مماشاتی ندارد.

کد خبر 442927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • SE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    18 11
    بجای ۳ سال با ید ۱۰ سال زندانی میشد باید از حرفش تا اخر عمرش خجالت بکشه از ی بانو زاییده شده بدبخت بی فرهنگ
  • ناشناس DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    28 1
    واقعا حرفهایی که تو فیلم میزنه خجالت آوره برای هر آدمی.این حرفها مال قدیم بود من پولدارم و فلان.الان انقدر اخلاقیات و منش انسانها بالا رفته همه جا صحبت از مراقبت از طبیعت و حیوانات و غیره هست،حالا تو این زمونه بعضیا تو فرهنگ ۱۰۰ سال پیش گیر کردند.واقعا تاسف آوره.ولی خب به هر حال باید این اتفاقات بیفته تا درس عبرتی برای امثال ایشون باشه و بفهمند دوره این عقده بازیا گذشته.من که تو دانشگاه هر چی شمالی دیدم خصوصا اهل مازندران بچه های فوق العاده با استعداد و با هوش و در عین حال با مرام بودند. در کل ۶۰-۷۰ سال میخواییم تو این دنیا زندگی کنیم کاش همه با هم مهربون باشیم.
    • سینا IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      9 0
      دم شما گرم
  • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    25 13
    تو یه کامنت میخوندم یارو گفته من مازندرانیم هر روز میرم جنگل و تا دو سه تا از این تهرونیهای....را له و لگد کوب نکنم برنمیگروم آقا خوششون نمیاد از تهرانیا نخرید خوب اونجا ویلا ن خ رید فقط اونا مقصر نیستن که زمسناشون را میفروشن شماها هم که میخرید مقصرید دِ نخرید برید کیش قشم چابهار روستاهای شیراز روستاهای کرمانشاه کردستان این همه جای خوش آب و هوا دریای جنوب هم هست دریای شمال هم هر وقت خواستید برید دو روز برید مسافرت و برگردید )ضمنان تا سیب زمینی پیازتون را هم از شهر خودتون بخرید به من ۲۰۰ گرم شکلات کیلو ده تومان را دادا کیلو ۷۰ تومان)
    • علی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      12 1
      بله. موافقم. لطفا شما تشریف نیارین
  • DE ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 1
    چرا پاک شد
  • طلو ع PL ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 0
    اگه این تو هین ها به شهر ای دیگه هم بود باز دستکیر می شد
  • مریم RO ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    خاک تو اون سر بی فرهنگش کنن این جور آدما رو که دهنشون چاک و بست نداره رو باید از رو زمین ورداشت
  • علی IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 0
    دوست عزیز شما که به مردم ایران ودهاتیهاوشمالیها فحش میدی باید بهت بگم که تو شبکه صدای امریکاوبی بی سی وایران اینترنشنال رو درزمینه دشمنی کردن باایران وایرانی روسفید کردی واینا باید بیان جلوت لنگ بندازن.