استفاده از ماسک در مدارس آلمان اجباری شد

مقام عالی بهداشت بایرن، بزرگترین ایالت در کشور آلمان، اعلام کرد استفاده از ماسک در دو هفته اول بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان اجباری است اما کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی از این قانون مستثنی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که در سراسر شهرهای آلمان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس اجباری شده، مقامات محلی هر ایالت تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های خاصی برای مراکز آموزشی خود اعمال کنند تا از احتمال انتقال ویروس در میان دانش‌آموزان جلوگیری به عمل آورند. مقامات رسمی بایرن در این بین بسیار محتاطانه‌تر از سایر نقاط کشور عمل کرده‌اند تا از این طریق به نبرد با شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان دانش‌آموزان و در پی آن، مردم سراسر ایالت بروند.

تمام مدارس بایرن قرار است در هشتم ماه سپتامبر به روی معلمان و دانش‌آموزان باز شود که پیش از این، مقامات محلی اقدامات زیادی برای آماده‌سازی محیط آموزشی و ایمن‌سازی فضا برای انجام فعالیت‌های درسی در پیش گرفته بودند. مقام عالی این ایالت نیز بر لزوم اجرای بعضی فعالیت‌های سختگیرانه در دو هفته اول بازگشایی مدارس تاکید و تصمیم‌گیری‌های بیشتر را به شرایط پس از این مدت زمان موکول کرد.

استفاده از ماسک در دو هفته اول شروع مدرسه برای دانش‌آموزان و معلمان، حتی در حین آموزش و یادگیری مطالب درسی اجباری است اما دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی از این قانون مستثنی هستند و در صورت تمایل می‌توانند از ماسک استفاده کنند. در صورتی‌که پس از گذشت دو هفته شیوع ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان و مردم شهرهای ایالت بایرن افزایش پیدا کند، آنگاه نخست وزیر تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد، که استفاده از سایر تجهیزات ایمنی شخصی یکی از مهم‌ترین اقدامات جدید خواهد بود. مهم‌تر از همه اینکه، در صورت بدتر شدن شرایط گسترش ویروس کرونا در مدارس، مسئولان مدارس می‌توانند شخصاً برای ادامه روند آموزش حضوری تصمیم بگیرند.

نخست وزیر ایالت بایرن همچنین از ارائه خدمات بیشتر به دانش‌آموزان در دوران کرونا خبر داده است؛ در این راستا، بیش از ۳۵۰ هزار لپ‌تاپ در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و سرویس‌های حمل و نقل عمومی با تجهیزات بهداشتی کامل آن‌ها را در مسیر بین خانه و مدرسه هدایت خواهد کرد.

کد خبر 442923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.