واکنش رئیس شورا به نامه دادستان اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نصب تابلوهای شهری، مصوبات، مکاتبات و ارجاعات شورای شهر همانگونه که مزین به نام شهید است، به لفظ شهید نیز مزین می‌شود و حتی یک مورد نیز در ذهن ندارم که در این خصوص کوتاهی شده باشد.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در واکنش به نامه دادستان اصفهان مبنی بر رعایت الفاظ اسلامی در نامه‌نگاری‌ها و درج در تابلوهای شهری، اظهار کرد: از دقت نظر دادستان اصفهان در این خصوص تشکر کرده و اعلام می‌کنم تا به حال یک مورد در حوزه اختیارات شورا و مدیریت شهری اصفهان وجود نداشته که استفاده از پیشوند شهید مورد غفلت باشد و حذف شود.

وی افزود: ممکن است در افواه مردم این الفاظ جا افتاده باشد که این موضوع به معنای ایراد در تابلوهای شهری نیست به‌طور مثال میدان جمهوری اسلامی را شاید مردم با نام میدان جمهوری در محاورات خود خطاب کنند، اما این مورد به معنای آن نیست که درج نام در تابلوی آن ناقص است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ادوار شورای شهر بر درج کامل اسامی شهیدان در نصب تابلوهای شهری تاکید شده، تصریح کرد: یکی از مخاطبان این نامه استاندار اصفهان است و اگر مواردی در دیگر شهرهای استان بوده اطلاعی از آن ندارم، اما در خصوص شهر اصفهان مراقبت شده و از این پس نیز مراقبت خواهد شد تا الفاظ اسلامی و پیشوند شهید در تابلوهای شهری حتماً قید شود.

وی ادامه داد: من حتی یک مورد نیز در ذهن ندارم که در این خصوص کوتاهی شده باشد؛ چه در خیابان‌های اصلی و تقاطع‌های غیر همسطح و چه در کوچه‌ها و بن‌بست‌هایی که بعضاً به درخواست خانواده‌ها نام شهید در تابلوی مربوطه درج می‌شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در نامه‌نگاری‌ها نیز رعایت این امر به همین منوال است و مصوبات، مکاتبات و ارجاعات در شورای شهر همانگونه که مزین به نام شهید است به لفظ شهید نیز مزین می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه نمونه‌ای در این رابطه سراغ ندارم، اما حتی اگر موردی نیز پیش آمده باشد قطعاً تعمدی نبوده است.

به گزارش ایمنا، چند روز پیش دادستان اصفهان در نامه‌ای خطاب به استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حذف عمدی یا سهوی نام شهید و عناوین اسلامی و دینی و اکتفا به اختصار در مکاتبات، تدوین طرح‌ها و همایش‌ها و نصب تابلوهای شهری تذکر داده بود.

شهردار اصفهان به انتقادات در شبکه‌های اجتماعی پاسخ داد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص گزارش عملکرد شهرداری که در جلسه اخیر شورای شهر توسط شهردار ارائه شد، اظهار کرد: انتظار داشتیم با توجه به اینکه اقدامات مؤثر بسیاری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری انجام شده، گزارشی که درباره اقدامات شهرداری ارائه شد با جزئیات بیشتری باشد.

وی افزود: شهردار اصفهان در بخشی از سخنان خود انتقادهایی که به مدیریت شهری شده بود را پاسخ داد که این پاسخ‌ها شاید نتیجه مباحث مطرح شده در طول سه سال گذشته بود.

نصراصفهانی ادامه داد: فکر می‌کنم این موارد می‌توانست به تدریج پاسخ داده شود البته اینکه چرا این موارد جمع شد و یک مرتبه پاسخ داده شد، آقای شهردار در توضیحاتی که در جلسه شورا داد علت آن را بیان کرد.

وی تصریح کرد: اکثر پاسخ‌های شهردار به انتقادات و مطالبی بود که بیرون از شورا و در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود و تنها بخش اندکی از پاسخ‌ها به مذاکرات درون شورا مربوط می‌شد.

تصمیم برای ادامه فعالیت مدارس باید اقتضائی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تصمیمی که آموزش و پرورش برای نواحی شش‌گانه اصفهان گرفته نمی‌تواند پایدار باشد و به نظرم باید بر این موضوع تصمیمات اقتضائی حاکم بوده و تصمیمات با توجه به شرایط، انعطاف کافی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم اگر این هفته تمام شد هفته دیگر مدارس باز می‌شوند شاید محتمل نباشد چون وضعیت ناشی از کرونا و بروز گونه‌های مختلف شیوع این بیماری هر روز به نحوی خود را نشان داده و مدام دچار شدت و ضعف می‌شود بنابراین باید متناسب با شرایطی که پیش می‌آید تصمیمات اتخاذ شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در طول تابستان وزارت آموزش و پرورش و اداره کل، سه سناریو برای وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید را مطرح کرد بدین ترتیب که قرمز صرفاً آموزش غیرحضوری و بدون حضور دانش آموز و حتی در مواردی بدون نیاز به حضور معلمان در مدارس است، در وضعیت زرد کلاس‌ها برای کاهش جمعیت مدرسه و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی زوج و فرد تشکیل می‌شود و در حالت سفید نیز مدارس مانند روال عادی خود فعال خواهند بود.

وی افزود: زمینه برای اجرای هر سه روش فراهم شده و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی با هر سه سناریو وجود داشت، اما در لحظات آخر وزارت آموزش و پرورش قصد داشت وضعیت زرد را در تمام کشور حاکم کند که این مسئله اجرایی نبود و در برخی شهرها بازگشایی مدارس به تأخیر افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم مدیریت اقتضائی در این زمینه، اظهار کرد: اختیارات در خصوص نحوه اداره کلاس‌ها باید تفویض شده و با دوری از تمرکزگرایی، به شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها سپرده شود؛ در این شورا فرماندار، امام جمعه یا نماینده او، مسئولان بهداشت و درمان و نمایندگان مدیران مدارس حضور دارند که می‌توانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. در شورای مدرسه نیز امکان تصمیم‌گیری مناسب برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی کلاس‌ها وجود دارد.

کد خبر 442900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.