اقدامات جالب کرواسی‌ برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

مقامات رسمی کشور کرواسی از بازگشایی مدارس با اعمال مقررات سختگیرانه خبر داده‌ و امیدوارند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از انتقال ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان خودداری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال تحصیلی امسال در سراسر کشورهای جهان متفاوت با سال‌های دیگر آغاز شده است و مقامات رسمی هر شهر تصمیم‌های خاصی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین یا حضوری اتخاذ کرده‌اند. مقامات کرواسی نیز از برنامه‌های جالب خود برای بازگشایی مراکز آموزشی خبر داده‌اند و می‌خواهند دانش‌آموزان را در حین ورود به مدرسه هیجان‌زده کنند. برنامه‌های جالب مدارس به شکل قوانین جدید اما بسیار خلاقانه برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و علاوه بر این شاگردهای پایه اول نیز هدایایی دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید که یک کتاب جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که در آن تمام قوانین لازم در حین حضور در مراکز آموزشی ذکر شده و پیروی از آن مانند یادگیری مطالب درسی برای همه ضروری است. مهم‌ترین قانونی که در این کتاب درج شده، رعایت فاصله اجتماعی با سایرین است تا از نزدیک شدن دانش‌آموزان به هم و همچنین معلمان جلوگیری شود. دانش‌آموزان به گروه‌های کوچکی تقسیم می‌شوند و هر گروه در زمان خاصی باید در کلاس درس حضور پیدا کند. ساعات استراحت هر کلاس نیز با سایرین متفاوت خواهد بود که این کار از ادغام شدن دانش‌آموزان کلاس‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

محوطه مدارس نیز برای کلاس‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود و دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح تنها می‌توانند از مکان اختصاص داده شده به خود برای بازی یا فعالیت‌های دیگر بهره بگیرند. در همین محوطه‌ها هم دانش‌آموزان باید در فاصله یک متر و ۵۰ سانتی‌متری از همکلاسی‌های خود فعالیت کنند و معلمان هم باید بر عملکرد آن‌ها نظارت کامل داشته باشند. استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان اجباری نیست مگر اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که امکان رعایت فاصله کافی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

وزیر بهداشت کرواسی دستور داده به تمام دانش‌آموزان پایه اول در بدو ورود به مدرسه یک ظرف عسل تحویل داده شود تا این کودکان را به حضور در مدرسه و پیروی از قوانین تشویق کند. هزینه تهیه عسل‌ها را نیز خود وزیر بهداشت بر عهده گرفته و درخواست کرده است عسل‌ها به طور کاملاً خالص از پرورش‌دهندگان زنبور در محل تهیه شود.

کد خبر 442891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.