وزیر خارجه سوئیس حامل درخواست مذاکره ترامپ است

یک دیپلمات سابق وزارت امور خارجه گفت: ترامپ وزیر امور خارجه کشور سوئیس که حافظ منافع کشورش در ایران است را برای ابلاغ پیام مذاکره خود به تهران فرستاده است.

جلال ساداتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر وزیر امور خارجه سوئیس به ایران اظهار کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی به صورت آشکار ایالات متحده آمریکا را در اهداف اخیرش علیه ایران همراهی نکردند و به همین دلیل در دو اقدام اخیرش یعنی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و فعال کردن مکانیزم ماشه با مخالفت اعضای شورای امنیت رو به رو شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد دونالد ترامپ با توجه به نا کامی‌های اخیر خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد و فرارسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وزیر امور خارجه کشور سوئیس که حافظ منافع کشورش در ایران است را برای ابلاغ پیام مذاکره خود به تهران فرستاده است.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: پاسخ ایران به پیشنهاد مذاکره ترامپ مشخص و بارها توسط وزارت امور خارجه و رهبری اعلام شده است که اگر آمریکا می‌خواهد با ایران مذاکره کند باید تمامی تحریم‌های ظالمانه‌اش علیه ایران را تعلیق کند و به برجام بازگردد و تعهد دهد که دست از تلاش برای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه تهران بردارد.

کد خبر 442864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.