برنامه‌ریزی ویژه شهرداری یزد برای گسترش ورزش در محلات

شهردار یزد با بیان اینکه ورزش محلات نیازمند توجه ویژه‌تر است، گفت: گسترش ورزش در محلات در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان امری اجتناب ناپذیر است.

جمال‌الدین عزیزی در حاشیه رونمایی از طرح شهرهای فعال ایران (شفا) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ارتقای نشاط اجتماعی و عمومی جامعه مستلزم تأمین سلامت جسمی و روحی افراد جامعه است، اظهار کرد: ورزش محلات نیازمند افزایش و گسترش روزافزون در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان است.

وی با اشاره به تأثیر شهرهای فعال بر ابعاد زندگی شهروندان، افزود: در این گونه از شهرها توجه به گروه‌های سنی مختلف با حساسیت خاصی صورت می‌گیرد به طوری که اثرات آن در افزایش سلامت روانی و شور و شوق شهروندان و کاهش افسردگی  بسیار ملموس است.

شهردار یزد با بیان اینکه در حال حاضر تبعات شیوع کرونا اثر زیادی در سلامت و جسم شهروندان گذاشته است، اظهار امیدواری کرد: شهر یزد بتواند تمامی مؤلفه‌های یک شهر فعال را به درستی اجرا کند و الگویی موفق برای دیگر شهرهای شود.

وی خاطر نشان کرد: همکاری تمامی ارگان‌ها نقش مهمی در نتیجه‌بخشی بیش از پیش این فعالیت‌ها دارد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد همواره پیگیر انجام اقدامات  افزاینده پویایی و نشاط شهر و شهروندان بوده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه شهر فعال شهری است که برای همه سلایق، نیازها، گروه‌های سنی و سطح فعالیت بدنی، برنامه، خدمت و زیرساخت داشته باشد، گفت: در این رابطه سال گذشته هفتمین المپیاد ورزشی محلات در دو بخش مردان و بانوان به صورت انفرادی و تیمی در ۳۲ رشته برگزار شد.

به گزارش ایمنا، شهرهای فعال به پنج دسته تقسیم می‌شود که شامل شهر دوستدار ورزش‌های عمومی، شهر دوستدار تناسب، شهر دوستدار پیاده روی، شهر دوستدار دوچرخه سواری و شهر دوستدار بازی هستند که شاخص‌های هر کدام متفاوت است و در قالب این طرح شهرها در دو ماه مورد ارزیابی و ممیزی قرار می‌گیرند.

کد خبر 442859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.