توضیحات طغیانی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی از بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسه این کمیسیون خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون برنامه‌های پیش روی کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مالیات بر ارزش افزوده با حضور سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان این شورا بررسی شد.

وی افزود: شورای نگهبان معتقد است که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از افراد مستضعف در جامعه ایراد شرعی دارد؛ بنابراین طی بررسی‌ها بنا شد محرومان تا سطحی از درآمد، معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نیز مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و آن را تبعیض‌آمیز می‌دانست که قرار شد مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق طبق قوانین مناطق آزاد اخذ شود.

طغیانی ادامه داد: در این لایحه به تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهداری‌ها نیز اشاره شده است که برخی از مواد آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود؛ زیرا معتقد است که موضوع بر خلاف بودجه‌های سالیانه بوده و دست قانونگذار را می‌بندد.

وی خاطرنشان کرد: ایرادات شورای نگهبان به سه موضوع مناطق آزاد، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محرومان و تخصیص‌ها مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد تا هفته آینده گزارش کمیسیون پیرامون این لوایح تهیه شده و به صحن علنی ارائه شود.

کد خبر 442849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.