آخرین تصمیمات کمیسیون امنیت ملی در مورد خدمت وظیفه عمومی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل عمویی در مورد تصمیمات کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون خدمت وظیفه عمومی اظهار کرد: در جلسه روز ۱۶ شهریور طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی بررسی شد که طبق آن برای اعمال اصلاحاتی در این قانون پیشنهاداتی داده شد. در ادامه جلسه نیز نمایندگانی از وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه دیدگاه‌های خود در این زمینه را مطرح کردند.‌

وی افزود: اعضای کمیسیون بر این باورند که بازنگری جامع در قانون نظام وظیفه عمومی یک ضرورت بوده و لازم است دیدگاه دستگاه‌هایی مانند ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه نیز اخذ شود، لذا بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی موکل شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه کلیات و سه ماده از طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب شد. سازمان پدافند غیر عامل با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده بود، اما قانون مشخصی نداشت؛ بنابراین این طرح برای قانونمند کردن آن تهیه شده که ادامه بررسی کلیات به جلسات بعدی موکل شد.

کد خبر 442843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.