معلمان لتونی در دوران کرونا بیمه سلامت رایگان دریافت می‌کنند

مقامات رسمی دوگاپیلس، کلانشهری در کشور لتونی، برای حمایت از آموزش و پرورش متعهد شده‌اند معلم‌های سراسر شهر را در دوران کرونا از بیمه سلامت رایگان بهره‌مند سازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس در اغلب کشورهای جهان، نگرانی کادر آموزش و پرورش از ابتلاء به ویروس کرونا دو چندان شده که البته در این راستا اقدامات زیادی نیز انجام گرفته است. به عنوان مثال، مقامات رسمی دوگاپیلس به معلمان شهر قول داده‌اند تا پایان سال تحصیلی، آن‌ها را از بیمه سلامت رایگان برخوردار کنند. تا پیش از وضع این تعهد، کادر آموزش و پرورش شهر با اراده شخصی تصمیم می‌گرفتند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند و پرداخت تمام هزینه مورد نیاز برای بیمه شدن را نیز شخصاً به عهده می‌گرفتند.

مقامات رسمی مختلفی از کلانشهر دوگاپیلس به بررسی طرح فوق پرداختند و پس از توافق نظر، مراحل اولیه آماده‌سازی پکیج‌های بیمه سلامت معلمان به مرحله اجرا درآمد. تمام آموزگاران دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، دبیرستان و حتی معلمان مدارس استثنایی تا پایان سال از بیمه سلامت رایگان برخوردار خواهند بود. با این حال، مدرسانی که به طور پاره‌وقت مشغول به خدمت هستند، مشمول پکیج حمایتی فوق نخواهند بود و در صورت تمایل به داشتن بیمه، باید شخصاً حق بیمه را به صندوق آموزش و پرورش واریز کنند.

در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ معلم تمام وقت در دوگاپیلس مشغول به کار هستند که مقامات رسمی هزینه بیمه شدن هر یک را برابر با ۱۰۰ یورو تخمین زده‌اند. بدیهی است که هزینه لازم برای بیمه شدن تمام معلمان مشمول برابر با ۱۶۰ هزار یورو خواهد بود که این مبلغ از بودجه شهر برداشته خواهد شد. همچنین، معلمان مشمول بیمه تنها می‌توانند از هزینه‌های مورد نیاز برای درمان بیماری‌های عمومی برخوردار شوند و در صورت تمایل به انجام درمان‌های دیگر باید شخصاً هزینه لازم را واریز کنند.

کد خبر 442831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.