احداث پیاده‌راه‌های سبز برای محافظت دانش‌آموزان در برابر کرونا

شهردار کلانشهر لیون در کشور فرانسه از توسعه فضاهای سبز در اطراف مدارس سراسر شهر خبر داده است تا از این طریق دانش‌آموزان را به پیاده‌روی در مسیر مدرسه تشویق و از ابتلاء به ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی حفظ کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در سراسر شهرهای کشور فرانسه در پی بازگشایی مدارس فرانسه در دوران کرونا، اقدامات مهمی برای جلوگیری از انتشار ویروس در میان دانش‌آموزان انجام داده‌اند. شهردار لیون نیز به سهم خود از انجام هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نکرده و در آخرین تصمیمش متعهد شده پیاده‌راه‌های متعددی در سراسر شهر ایجاد کند تا دانش‌آموزان در مسیری سبز به سمت مدارس خود هدایت شوند. در حال حاضر، دانش‌آموزان در ۱۲ مدرسه از سراسر شهر از مسیرهای پیاده‌روی سبز برخوردار شده‌اند و با امنیت کامل مسافت منزل تا مدرسه را سپری می‌کنند. به زودی، طرح فوق در تمام خیابان‌های اطراف مدارس سراسر شهر پیاده خواهد شد و امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توسط دانش‌آموزان به حداقل خواهد رسید.

مقامات رسمی لیون علاوه بر گسترش پیاده‌راه‌های سبز در مسیر مدارس، قصد دارند محوطه‌های داخلی این مراکز آموزشی را نیز با پوشش‌های گیاهی مزین کنند. این افراد باور دارند که محیط‌های مدارس نقش مهمی در سلامت و رفاه دانش‌آموزان ایفا می‌کند و به آن‌ها امکان نوآوری و فعالیت‌های علمی بیشتر را، صرف نظر از جنسیت‌گرایی، می‌دهد. شهردار لیون دستور داده است تمام فضاهای داخلی مدارس تا سال ۲۰۲۶ به پوشش سبز بیشتر، خاک‌های نسبتاً نفوذپذیر برای کشت بهتر گیاهان، ارائه بازی‌های آبی و احداث زیرساخت‌های مربوط مجهز شود. این طرح در ۲۰۶ مدرسه از سراسر شهر پیاده خواهد شد اما در بحران کنونی تنها امکان تغییر فضاهای داخلی ۲۰ مدرسه امکان‌پذیر است، با این حال، مسیر تمام مدارس سراسر شهر از پیاده‌راه‌های سبز برخوردار خواهد شد.

کد خبر 442819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.