مسیرهای ویژه دوچرخه بدون تعلل توسعه یابد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است با هرگونه تعلل و کارشکنی در خصوص توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه ایجاد حمل‌ونقل پاک و کاهش آلودگی هوا از شعارهای اصلی برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۵ است، اظهار کرد: مهمترین نماد حمل‌ونقل پاک توسعه دوچرخه سواری در شهر است اما با وجود تلاش و جدیت‌های گذشته در این زمینه، همچنان اقدامات جاری در زمینه ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری رضایت‌بخش نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید به توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه بی‌توجه بود و آن را به روش‌های مختلف به تأخیر انداخت، افزود: براساس گزارش پلیس راهور استان، در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۸۳ نفر دوچرخه سوار دچار تصادف جرحی شده و پنج نفر نیز در اثر تصادف فوت کرده‌اند بنابراین لازم است با هرگونه تعلل و کارشکنی درمورد ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری برخورد جدی شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نیاز است کارگروهی ویژه به‌صورت مستقیم زیر نظر شهردار در این خصوص تشکیل شده و بر پیشرفت کار نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های دوچرخه که با تلاش و هزینه بالایی راه اندازی شده نباید با واگذاری به پیمانکار ناتوان و نامناسب به تعطیلی کشیده شود، ادامه داد: حدود یک‌هزار دوچرخه متعلق به شهرداری در پارکینگ آیت الله ارباب انبار شده و درحال فرسوده شدن و ازبین رفتن است و تعدادی دیگر نیز در انبار مهدی آباد دپو شده و استفاده نمی‌شود.

زندآور اظهار کرد: لازم است شهرداری پیشنهاد خود را جهت استفاده از دوچرخه‌های موجود که از نظر کارشناسان دارای کیفیت قابل قبولی هستند ارائه کند تا از اتلاف اموال عمومی جلوگیری شود.

کد خبر 442817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.