بهره‌برداری از سومین بوستان بانوان شهر مشهد تا پایان سال جاری

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل‌آباد که از نظر وسعت در میان بوستان‌های ویژه بانوان در شهر مشهد در جایگاه سوم قرار دارد، تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت مناسبی را به فضاهای اختصاص یافته برای آن‌ها اضافه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در بازدید مشترک با رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مراحل احداث بوستان بانوان باغ وکیل آباد، گفت: در طرح توسعه باغ بزرگ وکیل آباد با توجه به شرایط توپوگرافی موجود در این باغ، ۶ پهنه در نظر گرفته شده که بوستان بانوان یکی از این پهنه‌هاست.

وی ادامه داد: بوستان بانوان وکیل آباد، در فضایی به وسعت بیش از ۵.۸ هکتار در حال اجراست و پس از بهره برداری به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضاهای اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: زمین‌های ورزشی روباز، مجموعه ورزشی و تفریحی سرپوشیده، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر سلامت، مسیر پیاده روی و سالن آمفی تئاتر از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت درختان کهنسال، توپوگرافی و گونه‌های موجود و عناصر طبیعی و بومی در فضا سازی و منظر آرایی بوستان بانوان وکیل‌آباد، این بوستان را به نمونه‌ای منحصر به فرد در طراحی پارک‌های شهری تبدیل کرده است.

یعقوبی با بیان اینکه مسیری به طول تقریبی ۶۸۰ متر برای دوچرخه سواری بانوان در این بوستان ایجاد شده است گفت: دو زمین تنیس و یک زمین چند منظوره روباز نیز به وسعت تقریبی دو هزار مترمربع در این بوستان احداث شده است.

وی افزود: بوستان بانوان وکیل آباد پس از بوستان ریحانه و بوستان حجاب، بزرگترین فضای اختصاص داده شده به بانوان در بوستان‌های مشهد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱ بوستان ویژه بانوان طراحی و احداث شده و با بهره برداری از بوستان بانوان وکیل آباد تعداد این بوستان‌ها به عدد ۱۲ خواهد رسید و در تلاشیم با افزایش این فضاهای اختصاصی، گامی مناسب در راستای توجه به احقاق حقوق بانوان گرامی شهر خود برداریم.

در این بازدید بتول گندمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بوستان بانوان وکیل آباد برای خدمت رسانی به اهالی مناطق ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: خوشبختانه در بحث احداث بوستان بانوان وکیل آباد بخش‌هایی که به معاونت خدمات شهری واگذار شده بسیار خوب انجام شده و طراحی‌ها و برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل بوده است.

وی افزود: در بحث تقسیم فضایی نیز به گونه‌ای طراحی شده که نیازهای مادر و فرزند به خوبی در این بوستان برآورده می‌شود.

گندمی اظهار کرد: این پروژه بر اساس زمانبندی در وضعیت بسیار خوبی است و با توجه به قرارگیری در یکی از بوستان‌های قدیمی و تفرجگاهی مشهد می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

کد خبر 442797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.