امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به بخش خصوصی سپرده شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است اقدامات اجرایی در امور بین‌الملل به چند پیمانکار بخش خصوصی سپرده شود و پرسنل محدود شهرداری در این حوزه بر عملکرد مجریان بخش خصوصی نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: توسعه روابط بین‌الملل یکی از نقاط قوت دوره پنجم مدیریت شهری بود که در این سه سال دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای را در این حوزه با شهرهای خواهرخوانده اصفهان مانند شیان، سن‌پترزبورگ، بارسلون و فرایبورگ شاهد بوده‌ایم.

وی از انتقال تجارب ایستگاه اف پاریس به اصفهان، انتقال تجربه در مبارزه با ویروس کرونا میان اصفهان و سن‌پترزبورگ، ارسال هدایای شیان به اصفهان و ساخت فیلم مشترک اصفهان و شیان به عنوان نمونه‌های دستاورد حوزه بین‌الملل اصفهان در سه سال اخیر نام برد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در یک سال گذشته این حوزه مهم و تأثیرگذار بدون مدیر مستقل بوده و تمام وظایف آن برعهده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قرار گرفته، تصریح کرد: شهردار اصفهان مانند شهرداران سابق اذعان می‌کند فرد مناسبی برای انتصاب در این سمت ندارد که بعید می‌دانم در شهر دو میلیون نفری اصفهان که بسیاری از مدیران با تجربه فعالیت داخلی و خارجی حضور دارند، چنین مدیری یافت نشود.

وی ادامه داد: با این حال اگر قرار است مدیریت حوزه بین‌الملل شهرداری به همین شکل باشد، حداقل باید چراغ این حوزه بیش از پیش روشن شود و لازم است اقدامات اجرایی در امور بین‌الملل را به چند پیمانکار بخش خصوصی بسپاریم و پرسنل محدود شهرداری در امور بین‌الملل بر عملکرد مجریان بخش خصوصی نظارت کنند البته این واگذاری با تشریفات قانونی انجام شود تا بدون شائبه‌ای بتوان فعالیت‌های شهرداری در حوزه بین‌الملل را توسعه داد.

خسروی با تاکید بر اینکه جهانی شدن شهر هر روز فشرده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و باید برای توسعه در این زمینه از توان بخش خصوصی استفاده شود، خاطرنشان کرد: بخش روابط بین‌الملل باید لیستی از مناسبت‌های شهرهای خواهرخوانده یا شهرهایی که روابط نزدیکی با آن‌ها داریم تهیه کند و با ارسال منظم پیام‌های تبریک توسط ریاست شورای شهر و شهردار به این شهرها، سعی در ارتقای ارتباط با آن‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه سایت شهرداری اصفهان باید مرتب به‌روزرسانی شده و صفحات آن به زبان‌های مختلف اقدام به تهیه و تولید محتواهایی کند که اصفهان از طریق آن به جهان شناسانده شود، اضافه کرد: هشتگ اصفهان باید در شبکه‌های اجتماعی ترند شده و صفحه خاصی برای شهر تشکیل شده و جذب مخاطب در آن جدی گرفته شود که این موارد توسط بخش خصوصی قابل انجام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان میزبان رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یا نمایشگاه‌های معتبر و رویدادهای فناوری مختلف است که حوزه روابط بین‌الملل با کمک بخش خصوصی می‌تواند با ارسال دعوتنامه اقدام به جذب مدیران شهرهای خارجی در این رویدادها به اصفهان کند؛ ممکن است از هر یک‌هزار دعوتنامه یکی پاسخ داده شود اما بدین شکل در قالب یک دعوتنامه، شهر را به جهان معرفی می‌کنیم.

وی افزود: شرکت‌های نماینده بخش خصوصی اصفهان در نمایشگاه‌های گردشگری، صنایع خلاق و فناوری‌های نوین کشورهای دیگر حضور پیدا می‌کنند که نیازمند جذب بخش خصوصی توانمند برای هماهنگی حضور این شرکت‌ها در عرصه‌های بین‌المللی هستیم.

خسروی اظهار کرد: تولید محتواهای قابل انتشار در رسانه‌های خارجی باید جدی گرفته شود زیرا بسیاری از رسانه‌های خارجی حاضر هستند بدون دریافت هزینه این محتواها را به نمایش بگذارند که نیاز به پیگیری دارد.

وی با بیان اینکه هنوز برکات برگزاری رویداد مشترکی که بین اصفهان و مسقط رخ داد شامل حال اصفهان می‌شود، ادامه داد: تأمین مکان دائمی عرضه محصولات اصفهان در شهرهای خارجی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید در حوزه بین‌الملل انجام شود؛ اکنون فضای بزرگی در سن‌پترزبورگ به اصفهان اختصاص داده شده که بهره‌برداری مطلوب از آن نیاز به پیگیری حوزه بین‌الملل شهرداری دارد.

کد خبر 442777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.