رویکرد اشتغالزایی برای زنان در مناطق آزاد تقویت شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر لزوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در کنار توسعه اقتصادی افزود: رویکرد توجه به حوزه زنان و اشتغالزایی برای آنان در مناطق آزاد کشور تقویت شود.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت و سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، تاکید کرد: اگر در کنار توسعه اقتصادی به توسعه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی نیز توجه شود، یقیناً پایداری و قوام توسعه را در پی خواهد داشت.

وی با قدردانی از رویکرد مدیریت منطقه آزاد قشم به حوزه زنان و اشتغال زایی برای آنان، اظهار امیدواری کرد که این نگاه و رویکرد در سایر مناطق آزاد نیز تقویت شود.

ابتکار با اشاره به ظرفیت زیست محیطی و جاذبه‌های اکو توریستی جزیره قشم خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد آبی و نقش زنان در این حوزه اهمیت فراوانی دارد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: کمک به زنان خانه‌دار، توسعه کارآفرینی و تقویت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در سال‌های اخیر یکی از راهبردهای اساسی ما در پیشرفت بانوان جامعه بوده، از اهداف مهم امضای این تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های ما تقویت نظام خانواده است که در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب ماده ۱۰۲ قانون برنامه به آن اشاره شده و توانستیم برای نخستین بار چارچوبی برای شاخص‌های خانواده طراحی و تنظیم کنیم.

به گفته ابتکار، این شاخص‌ها محور کار در بحث ارتقای تعالیم و شکوفایی خانواده‌های ایرانی بوده و تحت عنوان سیاست‌های دوستدار خانواده به اجرا در می‌آید.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این زمینه افزود: سینمای دوستدار خانواده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهر دوستدار خانواده با همکاری وزارت کشور در حال اجراست و امروز خیلی خوشحالیم که با حضور شما شاهد اجرای طرحی با نام جزیره دوستدار خانواده باشیم.

به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را به عنوان یک دستور کار برای استان‌ها طراحی و ابلاغ کردیم ولی ممکن است قشم علاوه بر آن علاقه‌مند به اجرای برنامه خاصی در ذیل این سند با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود باشد که با ارزش است و از آن استقبال می‌کنیم.

کد خبر 442771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.