ابلاغ منشور بهداشتی برای ۱۷۳ بقعه و دو هزار مسجد استان اصفهان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تشریح اقدامات این نهاد به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: منشور بهداشتی برای ۷۱۳ بقعه و دو هزار مسجد در سراسر استان اصفهان ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام ولی الله روان در خصوص مهمترین اقدامات این اداره کل در کمک به درمان و پیشگیری از بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: در این زمینه به یک هزار و ۹۴۴ خادم مسجد، ۲۵۱ خادم ثابت، و ۲۵۴ خادم فصلی بقاع متبرکه در زمینه اقلام ضد عفونی کننده اماکن مذهبی و متبرکه خدمت رسانی شده است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده در اماکن مذهبی به میزان پنج هزار و ۱۵۰ لیتر و توزیع ماسک در ورودی ادارات اجرایی و بقاع متبرکه به میزان دو هزار و ۵۰۰ عدد از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه توزیع ماسک و اسپری ضدعفونی کننده بین افراد شرکت کننده در مسابقه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی از دیگر اقدامات پیشگیری از ابتلاء به کرونا در اصفهان بوده است، افزود: در این زمینه برای ۳۰۰ نفر تجهیزات مورد نیاز تأمین شده است.

وی در خصوص توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی به نیازمندان در استان اصفهان در مرداد ماه امسال نیز گفت: در این زمینه نیز تحت عنوان "تبرکات علوی" شش هزار و ۱۷۱ بسته با ارزش ریالی ۲۵۰ هزار تومانی در استان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام روان تدوین منشور بهداشتی معنوی اماکن مذهبی و متبرکه را از اقدامات فرهنگی در این زمینه اعلام کرد و گفت: این منشور برای ۷۱۳ بقعه و دو هزار مسجد در سراسر استان اصفهان ارسال شده است.

وی راه‌اندازی کاروان شادی "شمیم ولایت" در محلات و فضای سبز مجتمع‌های مسکونی با اعزام ۱۵ کاروان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در مرداد ماه اعلام کرد و گفت: این کاروان‌ها از ۱۵ بقعه شاخص اعزام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همچنین ارزش ریالی طرح اجرای امینانه نیات واقفان در زمینه دارو و درمان با رویکرد پیشگیری و درمان بیماران کرونایی ۲۹ میلیون تومان بوده است.

کد خبر 442757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.