طرحی برای ترویج پیاده‌روی والدین و دانش آموزان تا مدرسه

بر اساس طرح پارک و قدم زدن (park and stride) بیش از ۲۰ پارکینگ خودرو در شهر گالوی جمهوری ایرلند در دسترس والدین قرار می‌گیرد تا شرایط برای پارک خودرو و رفت و آمد راحت‌تر والدین به مدرسه تسهیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که فعالیت بیشتری انجام می‌دهند، در کلاس تمرکز بهتری دارند بنابراین یکی از اقدامات توصیه شده برای آن‌ها پیاده‌روی تا مدرسه است؛ بدین سبب شورای شهر گالوی برای تحقق طرح جای پارک رایگان خودرو و پیاده‌روی دانش آموزان با مشاغل محلی، مدارس سبز و دیگر مدارس در شهر مشارکت می‌کند.

آرلین فیلن عضو شورای شهر گالوی، در مورد راه اندازی این پارکینگ‌ها می‌گوید: حمایت مشاغل محلی و سازمان‌ها برای راه‌اندازی طرح جای پارک رایگان خودرو و پیاده‌روی دانش آموزان جای خوشحالی دارد؛ این روش به منظور ایجاد جای پارک آسان و رایگان برای والدین است تا برای رفت و آمد خود و فرزندانشان به مدرسه راحت تر اقدام کنند و کار و فعالیت خود را در این محدوده، رایگان و در کوتاه مدت انجام دهند. پارکینگ‌های این طرح را می‌توان به عنوان مکانی برای استفاده نوجوانان نیز در نظر گرفت تا به‌طور مستقل به مدرسه بروند. برای خودروها این امکان فراهم می‌شود تا از پارکینگ‌های شامل طرح حداکثر یک ساعت صبح و حداکثر یک ساعت عصر استفاده کنند.

راه اندازی این پارکینگ‌ها ترافیک در محدوده مدرسه، تصادف کودکان با خودروها هنگام عبور از خیابان و مزاحمت ناشی از حجم آلودگی توقف خودروها در کنار مدرسه برای افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند را کاهش می‌دهد.

با بازگشایی مدارس، شورای شهر گالوی فراخوان این طرح را به مدارس ارسال می‌کند تا والدین و سرپرستان برای استفاده از آن ثبت نام کنند.

تیاران مک کاسکر، یکی از مسئولان مدارس سبز معتقد است: فعالیت بدنی منظم از کودکی برای حفظ سلامت جسمی و روانی مهم بوده و تسهیل رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه فرصت مناسبی برای شروع این عادت است.

البته فقط کودکان نیستند که به هوای تازه، فعالیت بدنی و کمی وقت برای گپ زدن با افراد مورد علاقه خود نیاز دارند بلکه والدین نیز به واسطه اجرای این طرح می‌توانند ورزش و فعالیت داشته باشند زیرا به همه افراد توصیه می‌شود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه فعالیت روزانه بدنی داشته باشند.

احتمال خطر تصادف رایج‌ترین دلیل والدین است تا به کودکان اجازه پیاده روی یا دوچرخه سواری از خانه تا مدرسه را ندهند درحالی که آن‌ها با بردن فرزندان خود به مدرسه باعث ایجاد ترافیک و افزایش احتمال خطر تصادف می‌شوند.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر، استراتژی حمل‌ونقل گالوی، یک بسته اقدامات برای مدیریت ترافیک gts خودرو و حمایت از کسانی است که در حال زندگی، تحصیل، کار، پیاده روی، دوچرخه سواری و بازدید از این شهر هستند. این استراتژی که طی یک طرح ۲۰ ساله تدوین شده نشان دهنده یک رویکرد مشارکتی بین شورای شهر گالوی، شورای شهرستان گالوی و سازمان حمل و نقل ملی است.

کد خبر 442748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.