دانش آموزان اگر بیمار نباشند، ناقلان سالم کرونا هستند

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دانش آموزان حتی اگر بیمار نباشند، ناقلان سالم بیماری هستند و تجمع آن‌ها شیوع کرونا را بیشتر می‌کند بنابراین لازم است از اجرای با ریسک بالای برنامه بازگشایی مدارس جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در شرایطی که ۱۱ استان کشور در وضعیت قرمز هستند و دستورات ستاد مقابله با کرونا بر رعایت پروتکل‌ها و جلوگیری از تجمعات و محدود کردن فعالیت‌های تجمعی تاکید می‌کند، مسئولان آموزش و پرورش کشور با چه توجیهی دستور بازگشایی مدارس را صادر کرده‌اند.

وی افزود: اگر قرار بر رعایت پروتکل‌ها باشد، هر کلاس درسی بین ۹ تا ۱۲ نفر دانش‌آموز قابلیت چینش دارد اما میانگین دانش آموزان حاضر در بسیاری از کلاس‌ها حتی در استان‌های برخوردار کشور بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بوده و فضای کافی برای تشکیل کلاس‌ها با رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دانش آموزان حتی اگر بیمار نباشند، ناقلان سالم بیماری هستند و تجمع آن‌ها شیوع بیماری را بیشتر می‌کند بنابراین لازم است از اجرای با ریسک بالای برنامه بازگشایی مدارس جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان با اتخاذ چنین تصمیماتی به شهروندانی که سفر شمال می‌روند، اعتراض کرد زیرا با همین رویکرد نیز سفرهای خارج از عرف شهروندان توجیه می‌شود.

محمدی با انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوا در این خصوص، خاطرنشان کرد: درحالی وزارت علوم کلاس‌های درسی خود را تعطیل می‌کند که دانشجویان توان کنترل و رعایت نکات بهداشتی را دارند اما کودکانی که توانایی رعایت پروتکل‌ها را ندارد باید در مدارس حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه به جای دستورات هیجانی باید مشکل ۲۰ درصد از دانش آموزانی که توان خرید گوشی هوشمند را ندارند رفع شود، اضافه کرد: شایسته است همراه با آهنگ سلامت مردم، آموزش غیرحضوری جدی گرفته شده و شرایطی فراهم شود تا از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شویم.

کد خبر 442745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.