شورای نگهبان چگونه بر انتخابات شوراها نظارت خواهد کرد؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سوی مجلس طرح نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها مطرح است با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتاً ده کاندیدا دارد، این نهاد چگونه می‌خواهد به انتخاباتی مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی الویری، امروز (یکشنبه) در دویست و سی چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: طرح قانونی نظارت بر انتخابات کشور که مجلس نظارت بر آن را به یک کمیسیون هفت نفره واگذار کرده است و دبیرخانه آن نیز در شورای نگهبان تشکیل خواهد شد جای تأمل دارد در اصل ۹۹ قانون اساسی حوزه نظارت شورای نگهبان در انتخابات مشخص شده است با توجه به اینکه در زمان تدوین قانون اساسی این امر به این نهاد واگذار نشد.

وی افزود: با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتاً ده کاندیدا دارد، این نهاد چگونه می‌خواهد به انتخاباتی مانند شوراها با نیم میلیون کاندیدا نظارت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعجب می‌کنم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر انتخابات شوراها که در اختیار مجلس شورای اسلامی است را می‌خواهند به شورای نگهبان واگذار کنند.

الویری گفت: طرح حذف یک درصد مالیات ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده باعث کاهش درآمدهای شهرداری‌ها خواهد شد که با توجه به بحران مالی شهرداری‌ها تقاضا دارم که در این طرح بازنگری شود.

وی ادامه داد: لایحه درآمدهای پایدار که ثمره چهار دهه بررسی کارشناسی است و در مجلس و دولت تصویب شده، برای تأیید به شورای نگهبان فرستاده شد و باید این موضوع مورد اهمیت باشد که یک بدنه وسیع در کشور از همین عوارض وضع شده در لایحه درآمدهای پایدار تأمین می‌شود لذا انتظار داریم که مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در مورد طرح مجانی شدن برق اگر بخواهیم این طرح را اجرا کنیم باید بتوانیم منابع آن را تأمین کنیم که هنوز محل تأمین منابع مشخص نیست و همچنین این طرح مشترکین را به مصرف بیشتر تشویق می‌کند.

کد خبر 442743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.